Vágólapra másolva!
Sokan azt remélik a szabálymódosítástól, hogy egymástól jobban eltérnek majd az F1-es autók formatervei, de a Pirelli szerint a csapatok ezúttal is hasonló irányba indultak el.

Szélesebb, agresszívabb megjelenésű, és hatékonyabb tapadású autókat terveznek az F1-es csapatok a következő szezonra, amelyek a ’70-es, ’80-as éveket idéző, szélesebb gumikon gördülnek majd. Az erőforrásokhoz ezúttal érdemben nem nyúlnak, de az autók 2009 óta először alapjaiban megújulnak, és sokan azt várják az új korszak kezdetétől, hogy a csapatok műszaki megoldásai láthatóan különböznek majd egymástól.

„Azt mondanám, hogy összhangban vannak azzal, amire számítottunk” – nyilatkozta Paul Hembery, a Pirelli motorsport menedzsere a csapatok fejlesztéseiről az F1i.com-nak. „Nyilvánvalóan még maguk az istállók is nagyon korai szakaszban járnak, a legtöbb esetben szerintem még csak próbálnak rájönni, hogy merre is tartanak éppen. Bármit is látunk most, azt csak a barcelonai teszten tudjuk majd visszaigazolni, de mindenképpen kezdenek trendek és hasonlóságok körvonalazódni.”

Sebastian Vettel és Esteban Gutiérrez (képünkön) is tesztelte a kísérleti esőgumikat Forrás: Ferrari

A Pirelli intenzív tesztprogramot kezdett a 2017-es felkészülés érdekében a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull részvételével. Mindhárom csapat tesztelt már kísérleti gumikeverékeket, és kétszer két napig már a 2017-ben használatos méretekkel megegyező abroncsokat is tesztelték. Hembery szerint a tesztre módosított 2015-ös autók adataiból nem lehet következtetni a jövő évi erőviszonyokra, de arra számít, hogy

a körönként 4-5 másodperces gyorsulást hozni tudják majd az autók.

„Ez csak Barcelonában, vagy valahol máshol fog kiderülni a jövő év korai szakaszában. Akkor állnak össze a teljes csomagok, és akkor már nem kell spórolni a motorokkal sem. Most be kell osztani a motorokkal megtehető kilométereket, ezért az igazi teszt az lesz, amikor jövő februárban pályára lépünk. Az igen pontos szimulációs adataink viszont azt sugallják, hogy el fogjuk érni az aerodinamika és a gumi által alkotott csomagtól elvárt tempójavulást.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!