Vágólapra másolva!
Szerintük megvan rá az esély, hogy valaki rátalál egy olyan titkos fegyverre, amire mások nem – mint a Brawn 2009-ben a dupla diffúzorra.

Habár a legtöbben úgy vélik, a csapatok rangsora jövőre sem fog látványosan felborulni, egy új technikai szabályrendszer a történelmi tapasztalatok szerint mindig tiszta lapot jelent. Jó példa erre 2014, amikor a hibrid turbómotorok bevezetése véget vetett a Red Bull uralmának, és az élre segítette a Mercedest, vagy 2009, amikor óriási meglepetésre a téli holtszezonban a megszűnéstől épphogy megmentett Brawn GP lett a világbajnok.

A Brawn 2009-ben talált egy rejtett kiskaput Forrás: AFP/Marwan Naamani

A sikerüket az tette lehetővé, hogy felfedeztek egy rejtett kiskaput az aerodinamikai szabályok között, és azt kihasználva dupla diffúzort építettek – bár két másik alakulat, a Toyota és a Williams is hasonló utat követett, az ő megoldásuk nem volt ugyanolyan hatékony. A többiek pedig meg sem próbálkoztak vele, ami óriási hátrányt jelentett, így az egyébként a legjobb autót építő Red Bullnak is hónapokba telt, mire behozta a lemaradását.

A pályát jelenleg uraló, egyébként pont a Brawn GP leszármazottjának tekinthető Mercedes igazgatója, Toto Wolff attól tart, hogy jövőre ugyanez velük is előfordulhat.

– mutatott rá. „A Brawn előrukkolt egy olyan fejlesztéssel, amelyet a jelek szerint senki más nem talált meg, vagy legalábbis nem tudott olyan hatékonyan működésre bírni, mint ők. Ezért nagyon körültekintőnek kell lennünk, nehogy valami elkerülje a figyelmünket."

Wolff hozzátette, hogy a Mercedesnek már csak azért is muszáj igyekeznie, mert szerinte a múltban egyetlen csapat sem tudta igazán átmenteni az uralmát egy jelentős szabálymódosítás után.

„2014 is borzasztóan nehéz volt, mert a hajtáslánc terén nagyon meg kellett erősödni, és ez nekünk sikerült a legjobban" – mondta. „2017-ben tovább kell növelnünk a motor teljesítményét, a kasztni szempontjából viszont teljesen új kihívással kell szembenéznünk, ami egyszerre jelent lehetőséget és kockázatot."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!