Vettel: A Ferrari sokat tanul a küszködésből

Forma-1, Német Nagydíj, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Ferrari
Scuderia Ferrari's German driver Sebastian Vettel races at the Hockenheim circuit, southern Germany, on July 31, 2016 during the Formula One Grand Prix of Germany. / AFP PHOTO / SASCHA SCHUERMANN
Vágólapra másolva!
A négyszeres világbajnok úgy véli, csak az előző két futamon küszködtek az autójukkal, de a Ferrari legalább kezdte megérteni, miért lassabb a Mercedesnél és a Red Bullnál.

A Ferrari és Sebastian Vettel szereplése az idei F1-es szezon egyik legnagyobb csalódása. Vettel tavaly három futamgyőzelmet ért el, és magabiztosan verte csapattársát, Kimi Räikkönent, de 2016-os formájára igazán csak Ausztráliában és Kanadában emlékeztetett. Műszaki hibák és balesetek miatt többször is kiesett, így egyelőre a Mercedesek helyett inkább a Red Bullokkal kell megküzdenie.

„Szerintem általános problémáink vannak, nem akarok túlságosan belemenni a részletekbe, mert tudom, hogy ez nagyon érdekli Önöket” – nyilatkozta az F1i.com-nak. „Vannak dolgok, amelyek megoldásához időre van szükség, de a legfontosabb, hogy hajszoljuk saját magunkat. Nyilvánvaló, hogy jobb lett volna, ha hamarabb megértjük a gyengeségeinket, de ez van.”

A Ferrarik mostanában csak egymással csatázhattak Forrás: AFP/Sascha Schuermann

Vettel szerint a legfontosabb, hogy már kezdik megtalálni a gyenge pontjaikat, amelyeken folyamatosan próbálnak javítani. „Az előző futamok ebből a szempontból nagyon tanulságosak voltak, már tudjuk, hogy valószínűleg mitől maradunk le a Red Bullhoz és a Mercedeshez képest.”

A Ferrari gyenge formája elsősorban nyáron mutatkozott meg,

ekkor már nem csak műszaki hibák (turbó és sebességváltó problémák), hanem a nem elég jó tempó is nyilvánvalóvá vált, mert rendszeresen lecsúsztak a dobogós helyekről. Vettel viszont úgy véli, a beállításokkal csak a Hungaroringen és a Hockenheimringen küszködtek igazán.

„Magyarországon ez kiugró volt, mert eléggé rosszul álltunk, de az időmérőre összeszedtük magunkat. Ez remekül sikerült, az időmérőre már az autó a legjobb formájába lendült. Sajnos a kört nem tudtuk összerakni, ezért nem jött az eredmény sem. (Németországban) szerintem más volt a helyzet, ott

„Szerintem ezért voltunk a normálisnál kissé hátrébb.”

Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke nemrég elismerte, hogy nehezen találják meg az SF16-H ideális beállításait, mert az autó csak egy nagyon szűk tartományban működik jól. Elárulta azt is, hogy aerodinamikai szempontból alig fejlődtek a Spanyol Nagydíj óta. A nyári szünet előtt távozott a technikai igazgatójuk, James Allison, és nemrég az aerodinamikai vezetőt, Dirk De Beert is leváltották.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!