Lezúzták autóikat a szimulátorban a Red Bull F1-es főnökei

Forma-1, Red Bull Racing szimulátor
MILTON KEYNES, UNITED KINGDOM - JUNE 03: General view of the Red Bull Racing simulator at the team factory in Milton Keynes after the Turkish Grand Prix on 3 June, 2010 in Milton Keynes, United Kingdom. (Photo by Getty Images for Red Bull) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20141218-00092 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Christian Horner csapatfőnök és a főtervező, Adrian Newey próbált gyorsabb lenni az F1-es szimulátorban korábbi versenyzőjüknél, David Coulthardnál. Cipész maradjon a kaptafánál.

A legtöbb F1-es csapat féltve őrzi az autó és a pilóták fejlesztéséhez is használt ipari szimulátoraikat, és még fotókat is alig hajlandók közölni a berendezésekről. A Red Bullnál e téren is más a hozzáállás, és a nyári szünetben a csapat két topmenedzsere, Christian Horner és Adrian Newey vette birtokába az eszközt. Korábbi versenyzőjük, David Coulthard körét próbálták megdönteni.

Coulthard a Red Bull Ringen futott referenciakört. Ő sem vitte túlzásba, a virtuális pályán 1:17.960-at ért el, miközben Daniel Ricciardo az idei Q2-ben 1:06.840 alatt ért körbe a tulajdonos saját pályáján, Horner és Newey dolga azonban még ennél is nehezebb volt.

Newey-t elsősorban világverő F1-es autóiról ismerik, de amatőr versenyeken ő is indult korábban – többször nagy baleset lett a vége -, fia, Harrison pedig tavaly Mick Schumacher csapattársa is volt a német F4-ben, és az idén már az F3-as Európa-bajnokságon szerepel. Newey a szimulátorban is egy balesettel kezdett, és később is küzdött a virtuális autóval, végül 1:21.720-at ért el.

A harmadikként próbálkozó Horner korábban versenyzőként is viszonylag sikeres volt: a Red Bull csapatfőnöke a GP2 elődjéig, a Forma-3000-ig jutott el, majd inkább menedzserként folytatta a pályafutását, és saját csapatot is indított Arden néven. Horner először még a pályáról is kiesett a szimulátorban, utána viszont összeszedte magát, 1:20.380-at futott, majd a szokásos versenyzői nyilatkozatokat kifigurázó stílusban összegezte tapasztalatait.

„Figyelembe véve, hogy a pálya nedves és csúszós volt, az abroncsaim kopottak voltak, és teljesen feltöltött tankkal mentem, szerintem ez szenzációs köridő. Ha korrigáljuk az üzemanyagszintet, felteszünk új gumikat, az új fejlesztéseket, és kicsit feljebb tekerjük a motort, szerintem benne van egy 1:15.8 is. Ezzel több, mint elégedett vagyok!”

Az ellenfeleknél sem kell a szomszédba menni némi megszállottságért, Toto Wolff és Aldo Costa például tavaly télen crazy kart versenyt rendezett a Mercedes csapat gyárának aulájában.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!