Vágólapra másolva!
A pole-ból rajtolhatott, mégis 19 pontra nőtt a hátránya Lewis Hamilton mögött. Nem számított arra, hogy megbüntetik Max Verstappen kiszorításáért.

Remekül indult, de pocsékul zárult Nico Rosberg hétvégéje Hockenheimben, mivel hiába szerezte meg a pole pozíciót, Lewis Hamilton simán lerajtolta őt, és megnyerte a versenyt, Rosbergnek pedig csak a 4. hely jutott csapattársa, és a két Red Bull mögött.

„A rajtom teljesen félresiklott. Nagyon kipörögtek a kerekeim, erre nem számítottam a felvezető körös próbarajt után” – nyilatkozta a Sky Sportsnak a csalódott Rosberg. „Nem az a fájó, hogy 19 pontra nőtt a hátrányom, hanem az, hogy elvesztettem a győzelmet. Időbe fog telni, mire megemésztem” – ismerte el a német versenyző, aki remélte, hazai pályán visszavághat Hamiltonnak.

Ez nem Rosberg napja volt Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Wolfram Kastl

Rosberg már a verseny elején átállt három kiállásos taktikára, és úgy tűnt, a második hullám kedvezhet neki. Korai kerékcseréjével felzárkózott Max Verstappen mögé, és a holland kiállása után egy vakmerő manőverrel meg is előzte a Red Bullt a hajtűkanyarban. Rosberg nagyon távolról kezdett támadni, meg is lepte Verstappent, de túl mélyet fékezett, és kiszorította ellenfelét a pályáról. A sportfelügyelők 5 másodperces büntetéssel sújtották, amit a következő kerékcserénél töltött le.

„Jó csatát vívtunk, egyáltalán nem számítottam rá, hogy megbüntetnek” – mondta Rosberg, miután a csapatrádión is azt mondta, teljesen elfordította a kormányt az előzésnél. A Mercedes versenyzője nem tudta eléggé leszakítani a Red Bullokat, így a kerékcsere és a büntetés miatt ismét a 4. helyen találta magát. „Ezután esélyem sem volt rá, hogy harcoljak a Red Bull-okkal” – foglalta össze. „Előtte, az (utolsó) bokszkiállásig a 2. helyen haladtam, szóval nagy árat fizettem a büntetéssel.”

Niki Lauda, a Mercedes csapat ügyvezetői jogkör nélküli elnöke a leintés után a Sky Sportsnak elmondta, neki belefért a büntetés, a sportfelügyelők szabályértelmezésének tudta be a döntést, és elárulta, hogy Rosberg tempója visszaesett az utolsó etapban, de ennek műszaki oka nem volt. A német pilótától már a büntetés letöltése előtt is 1:19.5-ös köröket vártak, de ő még 1:20 alá sem tudott menni.

Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója kijelentette: „Szükségünk volt a győzelemre, és ezzel most egy kivételével minden futamot megnyertünk. Ennek örülök, de keserédes a győzelem, mert nem tudjuk, hogy mi történt a rajtnál (Rosberggel)” – ismerte el.

Hamilton simán megnyerte a versenyt Forrás: AFP/Thomas Kienzle

Hamilton közben senkitől sem zavartatva, a tempóját okosan menedzselve megnyerte a Német Nagydíjat, így magabiztos előnyre tett szert a világbajnoki pontversenyben, és a Mercedes is tovább növelte a különbséget az üldözőkkel szemben a nyári szünet előtt.

„Kiváló versenyt futottam, nem számítottam rá, hogy ennyire erős leszek. Remekül rajtoltam, a srácokkal roppant keményen dolgoztunk, sokat segítettek, hogy egyre jobban és következetesebben sikerüljenek a rajtjaim, ami kifizetődött” – lelkesedett a futamgyőztes.

„Tegnap 23 év tapasztalata alapján tudtam, hogy jobb vagyok (annál, amit nyújtottam), és ostoroztam magam. Ma ennek az ellentéte történt, úgy teljesítettem, ahogy kell” – foglalta össze. „Hátulról senki sem fenyegetett, és én sem hibáztam, aminek nagyon örülök."

Hamilton elismerte, úgy is nyerni tudott, hogy „már a verseny korai szakaszában” letekerte a motorját, és így is tudta tartani az üldözők tempóját. „Az utolsó etapban nagyon kíméletesen bántam a gumikkal az első 4-5 körben. Gyorsan megfogyatkozott az előnyöm, és 6 másodpercnél azt mondtam, 'elég volt', és újra rendes tempót kezdtem menni.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!