Vágólapra másolva!
Paddy Lowe technikai igazgató elmondta, hogy több műszaki probléma sújtott le Rosbergre a hockenheimi Q3 elején, és lenyűgözőnek tartja, ahogy ekkora stressz alatt teljesített. Hamilton úgy érzi, jó volt a tempója, csak nem tudta rendesen összerakni az utolsó kört.

Nico Rosberg volt a hockenheimi időmérő legnagyobb esélyese, de a Q3-ban a frászt hozta rá egy elektromos hiba, amikor még nem volt mér köre, így felsejlett, hogy csak a 10. helyről tud elrajtolni, hiába uralta eddig a hétvégét. A Mercedesnek sikerült orvosolni a problémát, így a német újra tudott próbálkozni, és 1:14.3-as idővel elhódította az első rajtkockát.

Az istálló technikai igazgatója, Paddy Lowe nem győzte dicsérni pilótáját. "Több probléma is sújtotta a kör végén, amitől kikapcsolt a motor. Elszállt a sebességváltó fokozatainak beállítása, és a gázpedáltól is érkezett egy hibajelzés, amitől kicsit megijedt, hiszen senki sem szereti az ilyesmit" - nyilatkozta a Sky Sportsnak.

"Meg kellett szakítania a kört, ami a Q3-ban mindig bezavar az ütemtervbe. Éppen ezért lenyűgözőnek tartom, hogy ilyen körülmények között, ekkora stressz alatt megfutotta a leggyorsabb kört." Rosberg nem aggódik a probléma újbóli felbukkanása miatt. "Nem tudom, mi történt, hirtelen elromlott a gázpedál, és kikapcsolt a motor a kör végén.

Korábban nem fordult elő ilyesmi" - mondta. "Akkor bosszantónak éreztem, mert jó volt a köröm, de két kanyarral a vége előtt úgy vesztettem el a hajtást, ahogy korábban még sohasem."

Mercedes AMG Petronas F1 Team's German driver Nico Rosberg races during the qualifying session for the Formula One German Grand Prix at the Hockenheim circuit in Hockenheim, southern Germany, on July 30, 2016. / AFP PHOTO / SASCHA SCHUERMANN Forrás: AFP/Sascha Schuermann

Kiemelte, hogy akár jobb időt is elérhetett volna, ha pár literrel kevesebb üzemanyagot töltenek az autójába a második nekifutásra. Erre elővigyázatosságból volt szükség.

"Nagyszerű érzem magam, remek kört futottam" - mondta. "Ráadásul kicsit több benzin is volt az autóban, mert néhány körrel többre tankoltunk, hogy egy hiba vagy bármi egyéb esetén lehessen még egy próbálkozásom. Három körre tankoltunk, szóval némileg gyorsabb is lehettem volna."

Hamilton megúszta a büntetést

Lewis Hamilton egyik szabadedzésen sem tudott csapattársa előtt végezni, bár az időmérőre felzárkózott hozzá, és a Q1-ben és a Q2-ben jobb időt is futott nála. A döntő pillanatban azonban nem volt válasza Rosberg idejére. "Jó hétvégém van, nincs problémám."

- mondta. "Szoros volt a csata, és néha sikerül győztesen kijönni belőle, néha nem. Az autót remeknek éreztem, a csapat jól behangolta. Egyértelműen versenyben voltam a pole-ért."

A hajtűkanyarnál füstölőset fékezett, így a középső szektor után az 1 tizedes előnyéből 1 tizedes hátrány lett, de azt mondja, hogy nem itt bukta el a pole-t. "Csak enyhén blokkoltak a kerekek, ezzel egyáltalán nem vesztettem időt" - közölte. Hamilton 107 ezreddel kapott ki Rosbergtől. Azt mondta, Hockenheimben több lehetőség is adódik az előzésre, ezért nem kell mindent a rajtra feltennie, és az is biztatja, hogy 2014-ben az utolsó helyről előre tudott törni a dobogóig.

A címvédőt a délelőtti edzés után vizsgálták a sportfelügyelők, amiért a Mercedes veszélyesen engedte ki a garázsból, és Romain Grosjeannak vészfékeznie kellett a bokszutcában.

Végül a csapatot büntették meg 10 ezer euróra, így Hamilton fellélegezhet

– még egy megrovás is 10 rajthelyes büntetést jelentett volna neki, mert már a harmadikat gyűjtötte volna be idén. Lowe a hibát arra vezette vissza, hogy Hockenheimben nagyon szűkek a garázsok, és a felszereléstől nem láttak ki rendesen.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!