Vágólapra másolva!
Az F1-es fejvédő bevezetését elhalasztották 2018-ig. A legnagyobb esély a glória megvalósulására van, de más megoldás is születhet. Aktív rendszerek kifejlesztése is felmerült.

Az F1-es Stratégiai Munkacsoport sikeresen megvétózta a fejvédő 2017-es bevezetését, de az FIA bejelentette, hogy 2018-tól mindenképpen ellátják valamilyen szerkezettel az F1-es autókat. A glória továbbra is a legvalószínűbb megoldás, de felmerült az is, hogy megalkotják a bukókeret és a szélvédő hibridjét, sőt az ötletbörze eredményeként egyfajta aktív védelmi rendszer kifejlesztése is szóba került.

A Motorsport.com ezt egyfajta „uszonyként” írta le, ami normális esetben nem akadályozná a versenyző látását, mert a karosszérián belül helyezkedne el, de szenzorok jeleire reagálva kiemelkedne, és útját állná a versenyző feje felé repülő objektumnak. A Batman filmekre emlékeztető trükk révén az autók esztétikája nem romlana, és a pilóták védelme is javulna.

Glória a Ferrarin Forrás: © FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)/© Foto Studio Colombo

Rövidebb távon viszont a glória továbbra is a legvalószínűbb opció, és az Auto Motor und Sport arról számolt be, hogy Spában és Monzában várhatóan minden pilóta köteles lesz kipróbálni a szerkezetet, amit eddig csak Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, és a Red Bull tesztpilótája, Pierre Gasly tapasztalt meg. A Mercedes versenyzője, Nico Rosberg csalódott, hogy a glória bevezetését elhalasztották.

„Teljesen készen áll, csak fel kell szerelni az autóra” – mondta a német pilóta, de a csapatfőnökök nem értettek vele egyet. „A versenyzők nagy többsége a lehető leggyorsabban az autón akarta látni, és ez érthető is, mert óriási javulást hoz a biztonság terén, ezért csalódást kelt, hogy jövőre még nem kerül fel az autókra” – nyilatkozta a pontverseny 2. helyezettje.

„Ha ott lesz, akkor ott lesz, ha nem, akkor nem, nekem mindegy” – kommentált Lewis Hamilton. „Én még nem vezettem (a glóriával), de más versenyzők azt mondták, hogy klausztrofóbiás érzés volt, mert a látótérben van. Szerintem próbálnak már jövőbeli fejlesztéseken dolgozni. Nem tekinthetünk el attól, hogy ez egy javuló megoldás, ami biztonságosabb lesz számunkra.”

Daniel Ricciardo viszont úgy vélte, jobb, ha félmegoldásokat végül nem vetnek be éles körülmények között, ennek tulajdonította a bevezetés elhalasztását. „Az biztos, hogy ha az autón van, akkor azt akarjuk, hogy rendesen működjön. Megértem, hogy ez új az F1-nek, és nem könnyű egyik napról a másikra kitalálni valamit, ezért tiszteletben tartom a döntést.”

A Red Bullon állítólag az is problémát jelentett, hogy a glória kedvezőtlenül megváltoztatta a légáramlatokat, és ez befolyásolta a légbeömlő működését.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!