Verstappen: Sennának is tetszene a szívósságom

Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Kimi Räikkönen, Ferrari
BUDAPEST, HUNGARY - JULY 24: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer leads Kimi Raikkonen of Finland driving the (7) Scuderia Ferrari SF16-H Ferrari 059/5 turbo (Shell GP) on track during the Formula One Grand Prix of Hungary at Hungaroring on July 24, 2016 in Budapest, Hungary. (Photo by Charles Coates/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160724-00953 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A Magyar Nagydíj után Räikkönen bírálta a védekezését, amihez most Button is csatlakozott, de Verstappen továbbra sem lát kivetnivalót benne. Szerinte Prostnak és Sennának is tetszene a harcos hozzáállása.

A fiatal Max Verstappen védekezése a Magyar Nagydíjon kihúzta a gyufát Kimi Räikkönennél, aki úgy érezte, hogy a holland legalább kétszer veszélyesen manőverezett féktávokon. Az egyik esetnél egy kisebb darab le is tört a Ferrari első szárnyáról, de a sportfelügyelők sem ezt, sem az 1-es kanyarnál történt incidenst nem vizsgálták.

Verstappen szerint ez őt igazolja, és nincs miért szabadkoznia. "Budapesten a versenyzői ösztönök vezéreltek. Nem ért mellém senki az első szárnyával, szóval minden tiszta volt" - mondta.

Verstappen kivédekezte az 5. helyet Räikkönennel szemben, de voltak vitatott manőverei Forrás: 2016 Getty Images/Charles Coates

"Az első bokszkiállásom után én követtem Kimit friss gumikon, és nem tudtam előzni, mégsem csináltam őrültségeket. Nem vettem bátor féktávokat, hogy előzzek, mert azon a pályán képtelenség előzni."

Verstappen korábban számos látványos előzéssel hívta fel magára a figyelmet, de ahogy megmutatta, keményen védekezni is tud – Barcelonában például ennek köszönhette első F1-es győzelmét, ahol szintén Räikkönent kellett maga mögött tartania.

Úgy véli, a stílusa a néhai Ayrton Sennának is bejönne.

"A versenyzők harcolnak, mi nem hétvégi sofőrök vagyunk. Nekem ilyen a hozzáállásom, azért vagyok itt, hogy küzdjek és pontokat szerezzek. Ez Sennának és Prostnak is tetszene" - nyilatkozta. "A világbajnokságban harcban állunk a Ferrarival, ezért nem hagyom nyitva a kaput és engedem el (Räikkönent). Ő sem tette ugyanezt az első kerékcserém után." Prostnál egyébként rá is kérdezhet a véleményére.

Button Räikkönennel érez együtt

Nem mindenki osztja Verstappen nézetét - a korábbi világbajnok, Jenson Button sem volt elragadtatva a holland védekezésétől.

"Tudjuk, hogy az irányváltás féktávon a létező legveszélyesebb manőver, amit tehetünk, mert a hátul érkező még 300 km/ó-val robog, és valószínűleg még nem lépett a fékre. A cikázás tilos, holott (Verstappen) egyértelműen mozgott a féktávon."

- mondta.

A futam közepén Räikkönen tartotta fel Verstappent Forrás: DPPI media/Alexandre Guillaumot

"Az alacsonyabb kategóriákban is helytelen az ilyesmi. Megpróbáljuk kiirtani úgy, hogy jó példát mutatunk, de ha mi is irányt váltunk féktávon, máshol is ugyanígy fognak tenni, és egyre több balesetben fognak repkedni az autók."

"Valószínűleg én is követtem el ilyesmit, de ez nem volt helyes" - tette hozzá, amikor újságírók erről faggatták. "Az irányváltás féktávon nem versenyzés, hanem balesetveszély."

A williamses Valtteri Bottas azt mondta, szerinte az említett esetnél Verstappen nem váltott kétszer irányt, csupán picit mozgott az autója, s mivel a sportfelügyelők nem láttak szabálytalanságot, nem kíván tovább foglalkozni a témával.

A Német Nagydíj pénteki versenyzői eligazításán mindenesetre szóba került az ügy, a mezőny egy része ugyanis szeretne tiszta vizet önteni a pohárba.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!