Jövőre megszűnnek a Safety Car-rajtok

Forma-1, Bernd Mäylander, Safety Car, Mercedes AMG GT-S, Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Mercedes AMG Petronas, Max Verstappen, Red Bull Racing, Brit Nagydíj
Motorsports: FIA Formula One World Championship 2016, Grand Prix of Great Britain, Bernd Maylaender (GER, Safety Car driver),
Vágólapra másolva!
Esőben is állórajttal indulhat a mezőny 2017-től, miután a Stratégiai Munkacsoport rábólintott a szabálymódosítási javaslatra. A gumikkal ezután sem lehet hazardírozni.

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport csütörtökön a rádiótilalom feloldása és a glória 2017-es bevezetésének elhalasztása mellett arról is döntött, hogy elfogadják a Safety Car-rajtok megváltoztatásáról szóló tervezetet.

A versenyirányítás olyankor indítja el repülőrajttal a mezőnyt a biztonsági autó mögül, amikor túlságosan vizes az aszfalt, és a látási viszonyok meg az aquaplaning miatt veszélyes lenne a hagyományos állórajt, ám előfordul, hogy átesnek a ló túloldalára, és a kelleténél tovább hagyják pályán Bernd Mayländer Mercedesét. Ez történt idén Monacóban és Silverstone-ban is, ahol a pilóták egy része már futam közben türelmetlenül reklamált, hogy nyugodtan elindíthatnák a versenyt.

Az új szabályjavaslat értelmében a következő szezontól veszélyes körülmények esetén

ugyanúgy a Safety Car vezetné fel a mezőnyt, mint eddig, de amint elfogadhatóvá válik a helyzet, az autóknak újra fel kellene sorakozniuk a rajtrácsra,

ahonnan a szokott módon indulnának. Addig tilos lenne lecserélni az extrém esőgumikat, erre legkorábban az első rendes versenykör végén kerülhetne sor. A részleteket Charlie Whiting versenyigazgató pénteken fogja ismertetni.

Safety Car-rajt a Brit Nagydíjon Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

Mindez akkor lép hatályba, ha az F1 Commission és a Motorsport Világtanács is ratifikálja, bár ez jellemzően csupán formalitás.

Az Autosport úgy tudja, további szabálymódosítás lehet, hogy a futamokon piros zászlós megszakítások esetén nem szabad majd hozzányúlni az autókhoz - ilyenkor jelenleg minden olyan művelet megengedett, amit a bokszkiállások során elvégeznek. Ennek az ötletnek a pontos részleteit később dolgozzák ki.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!