Vágólapra másolva!
A hétvégi Német Nagydíjon már csak a felvezető körben nem szabad segíteni a pilótáknak a bokszfalról. 2017-re a Stratégiai Munkacsoport leszavazta a glória bevezetését is, de a következő szezontól biztosan bevezetnek valamilyen fejvédelmet.

A Forma-1 Stratégiai Munkacsoportja csütörtöki, Genfben tartott ülésén azonnali hatállyal, már a Német Nagydíjtól kezdve feloldotta jelenlegi formájában az idei szezon elején bevezetett, de még a múlt hétvégi Magyar Nagydíjon is tovább szigorított rádiózási tilalmat.

Azonnali hatállyal feloldották a rádiócsendet Forrás: Farkas Péter - Origo

Az eddigi szabályozásból több problémás eset is adódott, legutóbb épp a Hungaroringen, ahol Jenson Buttont bokszutcai áthajtásra ítélték, amiért a McLaren segített neki kijavítani a beesett fékpedált. Ez sokak szerint biztonsági kérdés volt, így nem meglepő, hogy a munkacsoportban részt vevő hat csapat a kereskedelmi jogok tulajdonosával együtt egyhangúlag a rádiócsend feloldására szavazott.

Az FIA közleménye szerint Hockenheimtől nem lesz semmilyen korlátozás a bokszfal és az autók közötti kommunikációban, kivéve a felvezető kör kezdete és a start közötti időszakot – ez vélhetően azért fontos, hogy a versenyzőknek továbbra is önállóan kelljen rajtolniuk.

A szövetség „jobb tartalmat” ígér a nézőknek,

mert a csapatoknak mostantól a teljes rádióforgalmukat nyilvánossá kell tenniük, amikor az autóik a pályán (pontosabban a garázson kívül) vannak.

A Stratégiai Munkacsoport leszavazta a glóriaként ismert fejvédő bukókeret 2017-es bevezetését is. A közleményben azt írják, a következő szezon kezdetéig hátralévő idő rövidségére tekintettel „bölcsebb” lenne a jelenlegi idény maradékát, valamint a következő elejét a különféle változatok további, részben a pályán történő tesztelésére fordítani.

Azt viszont megszavazták, hogy 2018-tól valamilyen formában mindenképpen be kell vezetni „a pilótafülke frontális védelmét”. Bár a preferált opció a Ferrari által már élesben is kipróbált glória, amely az eddig látott megoldások közül a legsokoldalúbb, az FIA hangsúlyozta, hogy a következő egy évben elvégzett fejlesztések „még teljesebb értékű” védelem kidolgozását eredményezhetik. Még nem került le teljesen a listáról a Red Bull szélvédője sem, amely a korábbi teszteken nem szerepelt elég meggyőzően, pedig esztétikusabbnak tartják a glóriánál.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!