A Renault bevallotta, mennyivel gyengébb a motorja a Mercedesénél

Forma-1, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Kevin Magnussen, Renault Sport Racing, Ausztrál Nagydíj
MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 19: Daniel Ricciardo of Australia drives the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer ahead of Kevin Magnussen of Denmark drives the (20) Renault Sport Formula One Team Renault RS16 Renault RE16 turbo on track during qualifying for the Australian Formula One Grand Prix at Albert Park on March 19, 2016 in Melbourne, Australia. (Photo by Robert Cianflone/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160319-00211 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A Red Bullnál már elhiszik, hogy motorszállítójuk fel tud zárkózni a legjobbakhoz, pedig a Renault átütemezte a fejlesztéseit, és csak jövőre várnak áttörést.

A Red Bull tavaly minden követ megmozgatott, hogy megszabadulhassanak a Renault erőforrásoktól, a Toro Rosso át is nyergelt az idei szezon erejéig a 2015-ös Ferrari motorokra. Jövőre azonban ők is visszatáncolnak, miután a Renault összekapta magát, és javították erőforrásuk teljesítményét és megbízhatóságát. Azt azonban még mindig sejteni lehet, hogy továbbra is a Mercedes áll az élen a hajtásláncok terén.

A hátrány viszont lecsökkent annyira, hogy a Red Bullokat ne lehessen simán megelőzni, és a konstruktőri pontversenyben már csak 1 pont a lemaradásuk a Ferrari mögött. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint a Mercedes előnye már elsősorban abból származik, hogy a hajtásláncot és a karosszériát tökéletes összhangba tudják hozni.

A Red Bull rendszeresen eléri a dobogót, futamot is nyert, a gyári Renault csapat viszont csak küszködik, ugyanazzal a motorral Forrás: 2016 Getty Images/Robert Cianflone

„Mint minden esetben, itt is az a lényeg, hogy a dolgok harmonikusan működjenek” – nyilatkozta Horner, és a Mercedesre utalva hozzátette: „Hihetetlenül jól összhangba hozták a motorjukat és a karosszériájukat. Szerintem a Renault is remek lépéseket tett előre, és tudjuk, hogy mi várható még. A lényeg itt is, hogy miként dolgozik össze a motor a karosszériával. Tudjuk, hogy kb. 35 kilowatt (46,9 lóerő) hátrányban vagyunk. Ezt a renault-s srácok mondták.”

A Renault képviseletében Rémi Taffin a Hungaroringen elárulta, hogy a 2017-es szezon első versenyéig elhalasztották a további lényeges fejlesztéseket, és az aktuális erőforrás optimalizálására összpontosítanak. Horner is úgy véli, az üzemanyagok és a vezethetőség javításával többet is ki tudnak még hozni a most használt motorból.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!