Vágólapra másolva!
Ő csak annyit ismert el, hogy felvette a kapcsolatot Charlie Whitinggal, mert tisztázni akarta a sárga zászlós szabályokat, de állítólag a Mercedesnél sem voltak elragadtatva az akciójától. A precedens azonban Vettel szerint sem jó.

Még a verseny után is folytatódott a Mercedes versenyzőinek vitája a Magyar Nagydíj időmérőjén történt esetről, amikor Nico Rosberg úgy szerezte meg a pole pozíciót, hogy abszolút legjobb részidőt ért el a Hungaroring középső szektorában, amelynek egy szakaszán pedig még dupla sárga zászlókat lengettek.

A sportfelügyelők eredetileg nem indítottak vizsgálatot az ügyben, de végül több mint három órával az időmérő vége után mégis beidézték Rosberget, aki akkor már épp egy fóti jótékonysági rendezvényen vett részt. A késői időpont eleve gyanús volt, és vasárnap reggel másokhoz hasonlóan mi is kaptunk egy olyan fülest, hogy

Hamilton kitartóan lobbizott az FIA versenyigazgatójánál, Charlie Whitingnál Rosberg büntetéséért, a Mercedesnél hiába próbálták lebeszélni róla.

A versenyt követő hivatalos sajtótájékoztatón Hamilton kikerülte az erre vonatkozó kérdést, és inkább elismételte a már szombaton is ismertetett álláspontját azzal kapcsolatban, hogy szerinte tisztázni kell a sárga zászlós szabályokat. Amikor másfél órával később, a Mercedes motorhome-jában tartott kerekasztalbeszélgetésen újra megkérdezték róla, elismerte, hogy felvette a kapcsolatot Whitinggal, de azt mondta, ez szerinte nem befolyásolta a vizsgálat megindítását.

Hamilton és Rosberg viszonya csak a felszínen tűnik jónak Forrás: AFP/Attila Kisbenedek

„Csak azért beszéltem vele, hogy tisztázzuk a helyzetet, mert ahogy a sajtótájékoztatón is említettem, ha így legközelebb én kerülök ilyen szituációba, a 8-as kanyarnál akkor is elég lesz eldobnom egytized másodpercet, ha a 9-esnél egy autó áll a pályán menetiránnyal szemben" – magyarázta. „Még a kanyar csúcspontjánál is volt egy sárga zászló a következő jobboshoz, a 9-eshez.

Hamilton azt állította, Rosberg a sárga zászlók ellenére ugyanakkora csúcsponti sebességet ért el a 8-as kanyarnál, mint ő az előző, egyéni leggyorsabb körében, a kijáratánál pedig még jelentősen gyorsabb is volt. Ezt a csapattársa sem hagyta szó nélkül: a vádakra válaszolva kijelentette, hogy eleget tett a szabályokban foglaltaknak.

„20 km/ó-val lassabban mentem be a kanyarba, ez egy F1-es autóban óriási különbség. Teljesen biztonságos volt" – mondta. „Ennyivel lassabb voltam, és 30 méterrel a féktáv rendes kezdete előtt elvettem a gázt, onnantól kezdve 20 km/ó-val lassabban gurultam el a csúcspontig. Ahol persze így szűkebben tudtam fordulni, utána tehát könnyebben gyorsítottam ki."

Az Autosport úgy tudja, végül valóban nem közvetlenül Hamilton kérésére indították meg a vizsgálatot, hanem azért, mert új bizonyítékok merültek fel az ügy kapcsán. Kiderült, hogy Rosberg kormányán egy másodperces késéssel villant fel a sárga zászlóra figyelmeztető lámpa, a 8-as és 9-es kanyar közötti poszton pedig pont akkor váltott dupláról szimpla sárgára a jelzés, amikor ő odaért, ezért szabályosan növelhette a sebességét.

Nem jó példa a fiataloknak

Rosberget tehát nem büntették meg, mert a sportfelügyelők a telemetriai adatok alapján úgy ítélték, a 8-as bejárata előtt tényleg jelentősen csökkentette a sebességet, de Hamilton szerint Whiting azt ígérte, átgondolja a helyzetet. Várhatóan a Német Nagydíj pénteki eligazításán is meg fogják vitatni a kérdést. Bár elismerte, hogy ma már sárga zászlók mellett sem feltétlenül tilos javítani az érintett pályaharmadban, abban Sebastian Vettel is egyetértett Hamiltonnal, hogy a precedens veszélyes.

– mondta. „Ha egy jövő heti gokartversenyen dupla sárga zászlók lesznek, mert valaki kicsúszik, és a sportbírók beszaladnak a pályára, a srácok azt fogják gondolni, nem kell nagyon elvenniük a gázt, hiszen ez a Forma-1-ben is rendben van."

Vettel szerint is rossz precedens, hogy Rosberget futni hagyják Forrás: Farkas Péter - Origo

„Vigyáznunk kell azokra, akik a pályát próbálják megtisztítani, jó példával is elöl kell járnunk. Nem vagyok annak a híve, hogy mindenért járjon büntetés, mert versenyezünk is kell, tegnap azonban nem mutattunk túl jó példát."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!