A Hungaroringen már a versenyen is büntetni fognak a pályaelhagyásért

Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Ferrari's German driver Sebastian Vettel races during the free practice session ahead of the Formula One Hungarian Grand Prix at the Hungaroring circuit in Mogyorod near Budapest, Hungary, on July 23, 2016. / AFP PHOTO / FERENC ISZA
Vágólapra másolva!
A 4-es és a 11-es kanyarban a zéró tolerancia elvét fogják alkalmazni az időmérőn, a versenyen pedig négy pályaelhagyás után áthajtásos büntetést oszthatnak ki. A szabadedzések alapján sokan bajba kerülhetnek.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szombat délelőtt tájékoztatta a csapatokat arról, hogyan fogják büntetni a szabálytalan pályaelhagyásokat a Magyar Nagydíj időmérő edzésén és a vasárnapi futamon.

Az időmérőn a zéró tolerancia elvét fogják alkalmazni a 4-es és 11-es kanyarban, a pályát négy kerékkel elhagyó pilóták idejét azonnal eltörlik az érintett körökben. A Hungaroringen egy új rendszer segítségével, elektronikusan fogják mérni, hogy a pilóták mennyivel lépték át a pálya határait. Az FIA közlése szerint az autók körülbelül 20 centiméterrel távolodhatnak el a pálya szélét jelző fehér vonaltól, az ennél nagyobb kihágást már mérni fogja az eszköz.

Néha nehéz a pálya határain belül tartani az autót Forrás: AFP/Ferenc Isza

A pályaelhagyásokat eddig csak az időmérőn büntették szigorúan, de a Hungaroringen a versenyen is vigyázniuk kell a pilótáknak. Aki a 4-es és a 11-es kanyarban összesen háromszor átlépi a határt, fekete-fehér zászlós figyelmeztetést kap. Ha ezután újabb szabálytalanságot követ el, a sportfelügyelők döntenek a szankcióról, és valószínűleg áthajtásos büntetést osztanak ki neki. Ettől azonban eltekintenek, ha nem a pilóta hibájából történt a pályaelhagyás, például egy leszorítás esetén.

A szabadedzéseken egyébként az említett kanyarokban rengetegszer hagyták el négy kerékkel a pályát a versenyzők, ezért az időmérőn és a versenyen különösen óvatosan kell vezetniük. Az FIA egyébként azért szigorított a szabályokon, mert a 4-es és 11-es fordulókban elhelyezett új rázókövek teteje egy magasságban helyezkedik el a mögötte lévő bukótérrel, így a versenyzők időveszteség nélkül áthajthatnak rájuk, sőt jól is járhatnak a pályaelhagyással.