Száműzhetik a gyűlölt Safety Car-rajtokat az F1-ből

Forma-1, Monacói Nagydíj, Safety Car
Infiniti Red Bull Racing's Australian driver Daniel Ricciardo drives behind the safety car at the Monaco street circuit, on May 29, 2016 in Monaco, during the Monaco Formula 1 Grand Prix. / AFP PHOTO / PASCAL GUYOT
Vágólapra másolva!
Egy javaslat szerint a jövő évtől csak addig körözne a mezőny a biztonsági autó mögött, amíg nem javulnak a körülmények, utána hagyományos állórajttal vágnának neki a versenynek.

Nézők és versenyzők egyaránt szívták a fogukat a hosszas Safety Car-felvezetés miatt azon a két idei versenyen, amelyen a vizes pálya miatt elmaradt a hagyományos állórajt. Monacóban és Silverstone-ban bosszantóan sokáig vezette Bernd Mayländer a sort, utóbbi helyszínen olyan sokáig, hogy mire a versenyirányítás útjára engedte a mezőnyt, a többség azonnal kiment lecserélni az extrém esőgumikat.

A biztonság nagyon fontos szempont, a Safety Car-rajtok azonban sok izgalomtól megfosztják a közönséget. Ennek kiküszöbölésére jövőre bevezethetnek egy szabálymódosítást, hogy a kecske is jóllakjon, meg a káposzta is megmaradjon: az Auto Motor und Sport értesülése szerint Charlie Whiting versenyigazgató és a csapatok menedzserei jövő héten szerdán összeülnek, hogy megvitassanak egy alternatívát.

Több versenyző úgy érezte, hogy az idei Safety Car-rajtoknál túl sokáig vártak a mezőny elengedésére Forrás: AFP/Pascal Guyot

A módosítás az lenne, hogy amíg rosszak az időjárási viszonyok, ugyanúgy a Safety Car mögött menne a mezőny, mind eddig – és ezen körök beleszámítanának a távba –,

csakhogy utána nem repülő-, hanem állórajt következne, mintha a biztonsági autós fázis felvezető körök sorozata lenne.

A kerékcserét csupán az állórajt utáni első körben engedélyeznék.

Ha nem lesz ellenvetés a módosításra, a Stratégiai Munkacsoport és a Forma-1 Commission jóváhagyása után már jövőre életbe léphet.

Legelőször az 1997-es Belga Nagydíjon rajtoltatták el a mezőnyt a biztonsági autóval.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!