A Sauber versenyzője, Marcus Ericsson egyelőre csak remélni tudja, hogy a rendszer működni fog, de szerinte is szükség van egy megbízható ellenőrzési módszerre. "Remélem, hogy működni fog, mert láttam pár helyet, ahol szélesebben fordulva egyértelműen időelőnyhöz lehet jutni, és nem szeretjük az ilyen vitákat" - mondta a kérdésünkre. "Bízom benne, hogy az új rendszer megbízható lesz, és akkor használatban marad az időmérőn és a versenyen is."
Mennyivel lesz gyorsabb a köridő?
Az új aszfalt miatt sokan arra számítanak, hogy az idei nagydíjon megdől az eddigi, 2004 óta fennálló pályacsúcs, mert áprilisban a WTCC-ben és a formaautós betétfutamokon is lényegesen javultak a köridők. Bottas szerint azonban előre lehetetlen megmondani, hogyan változnak a köridők egy hasonló módosítás után.
"Manapság soha nem tudhatjuk, mire számíthatunk egy új aszfalton" - vélekedett. "Persze utánanézhetünk, hogy más szériákra milyen hatással volt, de a körülmények soha nem ugyanolyanok, és ugyanaz a módosítás máshogy hathat a különböző autókra. Ráadásul másfajta gumikeverékeket használunk, és a várhatóan nagyon magas pályahőmérséklet is befolyásolja, hogyan viselkedik az autónk az új aszfalton."