Vágólapra másolva!
Szerintük kár volt lecserélni az aszfaltot és a rázóköveket, mert ezek is hozzájárultak a mogyoródi pálya karakteréhez, amely azonban szerencsére így sem veszett el. Több pilótát megkérdeztünk a felújításról, Hamilton a kínai Nagy Falhoz hasonlította a Hungaroringet.

Amikor pár évvel ezelőtt megemlítettem Lewis Hamiltonnak, hogy a Hungaroringet újra akarják aszfaltozni, nem örült, mondván, a pálya úgy jó, ahogy van. Az idei versenyszezon előtt végre mégiscsak sor került a sok helyen már toldozott-foldozott burkolat régóta esedékes teljes cseréjére, amely kétségtelenül szükséges is volt, a Forma-1-es pilóták részéről azonban – legalábbis egyelőre – felemás fogadtatásban részesült. Hamiltont csütörtök délután elég volt egy félmondattal emlékeztetnem a korábbi kijelentésére, buzgón bólogatni kezdett, és gyorsan megkérdezte, egyáltalán miért aszfaltozták újra a pályát.

„Tényleg?! Ez hihetetlen! De miért kellett lecserélni őket?" – hüledezett, amikor azt válaszoltam neki, hogy a rázókövek némelyike és az aszfalt egy része is harminc éves volt. „Nyugodtan megspórolhatták volna a pénzt, mert

Imádok idejönni."

Vettelnek jobban tetszett a huppanókkal teli aszfalt - katt a galériához! Forrás: Farkas Péter - Origo

„Ez a pálya az új aszfalttal is szuper marad, de általában elveszi a karakterüket, ha újraaszfaltozzák őket. Kínában is hiába építenek új részeket a Nagy Falhoz, mindenki a régiekre akar felmászni. Én versenyzőként ugyanígy érzek a pályákkal kapcsolatban. De Magyarország csodálatos hely, ez semmit nem von le az élményből."

Hasonlóan vélekedett a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel is, aki elsősorban a régi, kopott rázókövek elvesztését fájlalta. „Az újak ugyanolyanok, mint a többi pályán, ami egy kicsit szomorú. A pályáknak komolyan a zsebükbe kell nyúlniuk egy ilyen befektetéshez." – mondta az Origo GPhírek kérdésére. „A rázókövek is hozzátartoznak egy pálya lelkéhez, ha tehát mindenhová egyformákat építenek be, az összes ugyanolyannak fog tűnni, csak más típusú kanyarokkal. Márpedig egy pálya karakterét nemcsak a vonalvezetése határozza meg, hanem a huppanók és a rázókövek is, amelyek egyedi élményt nyújtanak, és szerintem lehetővé teszik, hogy a versenyzők képességei többet számítsanak."

„Ezt vesszük el, ha mindenhová egyforma kerékvetőket építünk be.

Röviden és tömören: én nem vagyok a híve ennek."

A kerékvetőkön is változtattak - katt a galériához! Forrás: Farkas Péter - Origo

Hamiltonhoz hasonlóan Vettel is – aki pont velünk egyidőben sétálta körbe a felújított Hungaroringet, meg-megállva néhány kanyarnál – megemlítette a huppanókat: sajnálni fogja, ha az összes eltűnt. „Az aszfaltról lehet vitatkozni, de bizonyos fokig hozzátartozott a Hungaroring karakteréhez, hogy nagyon hepehupás volt" – jelentette ki.

Egyetért vele egykori csapattársa, Daniel Ricciardo is. „Úgy látom, sokkal simább lett az aszfalt, de nagyon remélem, hogy valami megmarad a Hungaroring régi karakteréből" – felelte az OrigoGPhírek-nek. „A pálya tele volt bukkanókkal, csakúgy, mint Budapest, és ez tetszett. De szerintem így is élvezetes lesz végighajtani rajta, főleg akkor, ha az új aszfalt miatt gyorsabbak is leszünk."

Mások pozitívabban álltak hozzá a felújításhoz: Max Verstappen, aki megnézte a WTCC betétfutamait az újraaszfaltozott pályán, azt mondta, alig várja, hogy vezethessen rajta, és a csütörtöki bejárást alapján Marcus Ericsson is szépnek nevezte a végeredményt. „Határozottan simább, mint volt, és a rázókövek is teljesen mások néhány ponton" – ismerte el. „A lényeg, hogy szeretem a pályát, szerintem az újraaszfaltozás után is megőrizte a karakterét."

Veszélyesnek nem tartják az új kerékvetőket - katt a galériához! Forrás: Farkas Péter - Origo

A Hungaroring 4-es és a 11-es kanyarja mellé hasonló, dupla szélességű rázóköveket építettek be, mint amilyenek a barcelonai 9-es, illetve a Red Bull Ring 8-as és 9-es kanyarja mellett is vannak. Az Osztrák Nagydíj hétvégéjén gyanúsan sok futóműtörés és defekt volt, de

Vettel és Ricciardo úgy véli, a Hungaroringen nincs ok aggodalomra.

"Szerintem rendben vannak a kerékvetők, nem veszélyesek" – mondta az ausztrál. „Alaposan megfigyeltem a 4-es és 11-es kanyarok kijáratát, az ottaniak valóban hasonlítanak az osztrák pályán elhelyezett rázókövekre, de szerintem nem fognak problémát okozni. Az itteni rázóköveket kíméletesebbnek látom, másképp is hajtunk rájuk. Nem lesz velük gond."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!