Alonso: Lehet, hogy fura, de jövőre világbajnok akarok lenni

Forma-1, Fernando Alonso, McLaren Honda, Osztrák Nagydíj
SPIELBERG,AUSTRIA,03.JUL.16 - MOTORSPORTS, FORMULA 1 - Grand Prix of Austria, Red Bull Ring. Image shows Fernando Alonso (ESP/ McLaren). Photo: GEPA pictures/ Matic Klansek - For editorial use only. Image is free of charge.
Vágólapra másolva!
Elismeri, hogy ez furcsának tűnhet a McLaren eredményeinek láttán, de jobb idők eljövetelében reménykedik. Elismerte az új Honda-főnök munkáját.

A minden előzetes várakozást alulmúló tavalyi szezon után Fernando Alonso és Jenson Button eredményei javulni kezdtek a 2016-os szezon során, a McLaren Honda azonban még mindig csak a Q3 elérésére, és megfelelő körülmények esetén alkalomszerű pontszerzésre elég. Alonsót ez azonban nem tartja vissza attól, hogy nagy terveket szövögessen.

„Jövőre meg akarjuk nyerni a világbajnokságot” – nyilatkozta Alonso az Autosprintnek. „Ez talán furcsának tűnik, tekintettel arra, hogy hol tartunk, de ez a célunk. Szeretnék gyakrabban előrébb lenni, de most az adott helyzetben kell boldogulni. Úgy tekintek erre, mint egy fejlődő projektre, szebb napokat várok” – mondta Alonso, aki 2013-ban nyert utoljára futamot.

Alonso szebb jövőt remél Forrás: GEPA pictures/Gepa Pictures/ Matic Klansek

Alonso 2015-re tért vissza a McLarenhez, sokan attól tartottak, hogy gyorsan elveszti a türelmét, mivel a Renault-nál, korábban a McLarennél és a Ferrarinál is konfliktusba került a csapattal, a Honda azonban eltűrte azt, hogy tavaly a csapatrádión Alonso „cikinek” és „GP2-es motornak” nevezte az F1-es erőforrást. A kétszeres világbajnok elismerte, tavaly nagyon „fájdalmas” éve volt.

„A pályákon olyan gondjaink voltak, amelyeket a teszteken is megoldhattunk volna” – mondta. „Az idén viszont láthatjuk, hogy javultak a dolgok, talán mi fejlődtünk a legtöbbet az elmúlt 12 hónap során. Az a probléma, hogy a többi gyártó már 36 hónapja dolgozik, és feleannyi idő alatt nem könnyű átvenni a vezetést. A megbízhatóságot már elértük, de a teljesítmény még mindig kevés. Az jövőre fog jönni. Biztos vagyok abban is, hogy eljön majd a nap, amikor mi leszünk a legjobbak.”

A legjobb helyektől még mindig messze vannak Forrás: AFP/2016 Getty Images/Charles Coates

A Honda a szezon előtt eltávolította az F1-es projekt közeléből Jaszuhisza Arait, és a korábbi gyári csapat egyik menedzserét, Juszuke Haszegawát nevezték ki motorfőnöknek. Alonso szerint ezután „gyorsan fejlődés kezdődött”, és méltatta a szakembert, aki jobban ismeri a versenyzés világát, de emlékeztetett, hogy „8 hónap lemaradásban” vannak a terveikhez képest, és még mindig sok hibát követnek el az időmérőkön és a futamon a stratégia terén.

Ez elsősorban nem Haszegawa területe, és Alonso ki is tért arra, hogy a Volkswagen ralicsapatától nemsokára átigazoló Jost Capitónak „be kell épülnie ezekbe a területekbe, és más bajnokságokban megszerzett tapasztalataiból inspirációt kell merítenie. Ezek az apróságok segítik majd a gyors fejlődésünket.”

Nem sietnek a motorfejlesztéssel

A Hondának a silverstone-i fejlesztések után is maradt még 10 zsetonja a 32-ből, amit újítások bevetésére fordíthatnak, és Haszegawa az Autosportnak elárulta, hogy továbbra is a belső égésű motor javítására törekednek. „Láttunk már néhány jó értéket, de még az előkészületek zajlanak. Négy-öt versenyen belül tervezzük a bevetést” – mondta az újabb fejlesztésekkel kapcsolatban, és hozzátette, „folyamatos lépésekkel” a szezon végéig minden zsetont felhasználhatnak.

A Brit Nagydíj után Carlos Sainz elárulta, hogy a Toro Rosso szerint a Honda motor már elérte a 2015-ös Ferrari erőforrás szintjét, de Haszegawa szerint neki „vegyes érzései” vannak ezzel kapcsolatban. „Tiszteletben kell tartanunk, hogy látják az erőforrásunk fejlődését, de ugyanakkor azt egy olyan motorral hasonlították össze, ami egy évvel le van maradva!”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!