Vágólapra másolva!
A Scuderia utolsó sikerszériájának alapembere nem tér vissza, ráadásul inog a technikai igazgató széke is. Felmerült, hogy a Ferrari megint angliai tervezőirodát nyit, de az elnök ezt elvetette.

A Ferrari megpróbálta megnyerni a nyugdíjban lévő Ross Brawn szolgálatait, de a korábbi csapattulajdonos nem akar visszatérni a Forma-1-be, számolt be róla a Motorsport.com. Brawnt közvetlenül a Ferrari elnök-vezérigazgatója, Sergio Marchionne szerette volna a tanácsadójaként látni, ám visszautasította az ajánlatot, mert nem akar ismét a Forma-1-ben dolgozni.

Brawn a korábbi hétszeres világbajnok Michael Schumacher oldalán lett sikeres technikai igazgató a Benettonnál, majd a Ferrarihoz is követte német ászt, később pedig a Honda csapatfőnöke lett. A japán autógyártó kiszállása után saját nevére vette az istállót, és 2009-ben Jenson Buttonnal megnyerte az egyéni- és a konstruktőri világbajnokságot is. Az év végén eladta a céget a Daimlernek, és 2013 végéig a Mercedes csapatfőnökeként folytatta pályafutását. Azóta nyugdíjban van.

Brawn utoljára a Mercedes csapata élén állt, de már nem volt ideje megvárni, hogy beérjen a munkájának gyümölcse Forrás: Mercedes

A döntése rossz hír a Ferrarinak, mert a hírek szerint a technikai igazgatói posztot betöltő James Allison azt tervezi, hogy visszatér az Egyesült Királyságba, ahol felesége tragikus halála után több időt tölthetne gyermekeivel. Allison munkáját a paddockban nagyra becsülik, a Renault valószínűleg igényt is tartana a szolgálataira, az utódlása viszont annál problémásabb lenne.

Az F1-ben általában évekbe telik, mire egy kulcsembert meg lehet szerezni egy másik csapattól, ezért a legvalószínűbb, hogy Allison utódja házon belülről kerülhetne ki, Simone Resta személyében, aki jelenleg a 2017-es autón folyó munkálatokat vezeti. A Scuderiánál érdeklődnek a Toro Rosso technikai igazgatója, James Key iránt is, ő azonban nem akar kiszakadni a Red Bull kötelékéből.

Alternatíva lehetne a Ferrari számára egy angliai tervezőiroda megnyitása, amilyen a ’80-as évek végén John Barnard idején is volt. A hírek szerint Marchionne elvetette ezt az ötletet, mert azt akarja, hogy az F1-es istálló Maranellóban maradjon, miközben ő a korábbiaknál nagyobb figyelmet fordít erre a területre, és a csapat napi ügyeiben is szerepet vállal.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!