Vágólapra másolva!
A bevételek jelentősen csökkentek, a kiadások pedig nőttek, így gyorsan a csőd közelébe jutottak. A Renault rántotta vissza a céget a szakadék széléről.

A 2015-ös szezon végén ismét eltűnt a Lotus név az F1-ből, miután az enstone-i istálló akkori menedzsmentje komoly anyagi gondokkal szembesült. Többször fizetést sem tudtak adni az alkalmazottaiknak, nem volt pénz az étkeztetésükre, és a pályákon a csapat helyiségeinek bérlésére sem, ezért biztos volt, hogy nem tudják folytatni a versenyzést.

Szerencséjükre a Renault éppen eladó csapatot keresett, miután összerúgták a port a Red Bull-lal, és kapóra jött nekik a korábbi gyári istállójuk helyzete, így végül 1 angol fontért megvásárolták azt. A csapatot működtető gazdasági társaság beszámolója szerint azonban a 90%-os tulajdonrészt szerző Grigny UK Ltd. (a Renault leányvállalata) 76,1 millió fontot pumpált a cégbe.

A fizető pilóták alkalmazása sem rántotta ki őket a bajból, a Renault közbelépésére volt szükségük Forrás: AFP/2015 Getty Images/Lars Baron

A riport szerint a cég azért került nehéz helyzetbe, mert 36,3 millió fonttal csökkentek a bevételek „elsősorban az adott évi szponzoráció visszaesése” miatt, és a csapat nem részletezett szolgáltatásainak értékesítése is 11 millióval kevesebb bevételt termelt. Ennek ellenére a kimutatás szerint ezek csak egyszeri visszaesések voltak, és 2016-ra már jobb eredményeket vártak.

Miközben kevesebb pénz folyt be, a kiadások növekedtek 6,7 millió fonttal, és a pénzügyi műveletek is 1,7 millió fonttal többe kerültek, mint korábban, így a „hiány szerkezete 2015 során jelentősen átalakult.” Ekkor érkezett a Renault mentőcsomagja, de a riport szerint „a 2015-ös szezon során elmaradt fejlesztések miatt a csapat nem számít arra, hogy javít az előző évi (6.) helyezésén.”

A Lotus végül a 2014-es 5,753 millió font után 2015-ben 56,994 millió font veszteséget termelt.

A kimutatásból az is kiderül, hogy a Renault az idei szezon második felétől várja az eredmények javulását, és a 2017-es, valamint a 2018-as szezonra motorszállítói szerződést kötöttek a Red Bull Racinggel és a Scuderia Toro Rossóval.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!