Vágólapra másolva!
Ausztriában két hajtáslánc-elemből is megkapja az ötödiket, ezért biztos benne, hogy legalább két versenyen hátulról kell majd rajtolnia. Ami nagyban befolyásolhatja a világbajnokságot, mert Rosberg nem forog hasonló veszélyben.

Lewis Hamilton világbajnoki esélyeit komolyan csorbítja, hogy az Osztrák Nagydíjon már két hajtáslánc elemből, az MGU-H-ból és a turbóból is az ötödiket, vagyis az utolsó szabadon felhasználhatót szerelik be az autójába.

Az Origo GPhírek-nek a Mercedes szóvivője Spielbergben megerősítette, hogy

Hamilton és a vb tabellát 24 pontos előnnyel vezető Nico Rosberg egyaránt teljesen új motort kap a hétvégére.

Míg azonban ez a német versenyző esetében mind a hat elemből csak a harmadikat jelenti, Hamilton már az ERS akkumulátorából és a vezérlőelektronikából is a negyediknél jár majd.

Amikor valaki először kapja meg a hatodikat (vagy a hetediket, és így tovább) valamelyik hajtáslánc elemből, azért 10 helyes, a további elemekért 5 helyes hátrasorolás jár a rajtrácson, ezért Hamilton több büntetéssel is számol a szezon végéig.

Hamilton legalább két hátrasorolásra számít az idén Forrás: DPPI media/Frederic Le Floc H

„Ezen a hétvégén már az utolsó motorommal versenyzek, úgyhogy valószínűleg lesz legalább egy, de inkább két olyan futam, amelyiken a legutolsó helyről kell majd rajtolnom a 6. és 7. motorommal" – utalt arra, hogy a Mercedes úgy dönthet, egyszerre lecseréli az összes elemet az autójában, így kerülve el a további büntetéseket.

Hamilton leginkább azt fájlalja, hogy csak őt sújtották műszaki hibák a német gyártó táborában:

eddig mindenki más kettőt-kettőt használt a hat hajtáslánc elemből, sőt Rio Haryanto akkumulátorból és vezérlőelektronikából csupán egyet. A címvédő azért került ebbe a helyzetbe, mert a sanghaji és a szocsi időmérőn egymás után kétszer elromlott az autójában az MGU-H.

„Nem jó érzés ránézni a táblázatra, és látni, hogy a Mercedes nyolc pilótája közül csak én nem haladok a normál ütemterv szerint" – ismerte el. „Az egész csapat számára nehéz megemészteni ezt, hiszen összesen negyven motort építünk a szezonban, és azt hihetnénk, mi kapjuk meg a legjobbakat. De most már így alakult, ebből kell megpróbálnom kihozni a maximumot."

Nem végleges

Bár a Mercedesnél még nem döntötték el, hol vállalják be a büntetéseket, várhatóan azokat a pályákat választják majd – Spát, Monzát vagy Austint –, ahol könnyebb előzni, ezért a mezőny végéről rajtolni nem jelent akkora hátrányt, mint máshol. Hamilton azt ígéri, hátulról indulva sem mond le a győzelemről.

„Panaszkodni nincs értelme, még ha nem is pontosan értem, miért alakult így. A Mercedes remélhetőleg tanul belőle, és a többiekkel nem fog megtörténni ugyanez" – mondta. „Remélhetőleg olyan pályákon fogom megkapni a büntetéseket, ahol van esélyem előrébb verekedni magam."

Elvégre jöhet Safety Car, vagy bármi más. Muszáj optimistának maradnom, de egyes helyeken kétségkívül nehéz előzni, vagyis nagy az esélye, hogy Nico nyer, én pedig hátrébb végzek. Mindenesetre megpróbálom minimalizálni a veszteséget."

Nem lesz könnyű dolga Rosberg ellen Forrás: GEPA pictures/Gepa Pictures/ Daniel Goetzhaber

Miután Monacóban és Kanadában a dobogó tetején végzett, Hamilton 9 pontra faragta le a hátrányát Rosberghez képest. Azerbajdzsánban viszont zűrzavaros hétvégéje volt – az időmérőn összetörte az autóját, a versenyen pedig motorbeállítási gondokkal küszködve csak 5. lett –, így a lemaradása újra megnőtt. Az Origo GPhírek kérdésére azt felelte, túltette magát a történteken.

– mondta. „Ügyelek rá, hogy többet ne forduljon elő hasonló. Nem szoktam túlságosan rágódni az ilyesmin, mert abba bele lehet zavarodni. Inkább előre nézek. Persze, megtörténhet újra, de néha mindenkinek vannak rossz hétvégéi."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!