A Ferrari a hétvégén teszteli a Glória 2-t

Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari, glória
Ferrari's German driver Sebastian Vettel drives a car sporting a prototype protective cage over the cockpit, dubbed Halo, at the Circuit de Catalunya on March 4, 2016 in Montmelo on the outskirts of Barcelona during the fourth day of the second week of tests for the Formula One Grand Prix season. It is understood that the International Motorsport Federation (FIA) wants Grand Prix teams to run with a new 'Halo' design on their cars. / AFP PHOTO / Eric Alonso
Vágólapra másolva!
Nincs menekvés, jövőre bevezetik az F1-es fejvédőt, amelynek tesztelése már a célegyenesbe fordul. A Ferrari pénteken kipróbálja a módosított változatot.

A héten befejeződik a glóriaként elhíresült F1-es bukókeret tesztelése, tudta meg az ESPN az FIA kutatási menedzserétől, Laurent Mekiestől. A következő szezonra radikálisan megváltozó F1-es autók tervezése miatt a szövetséget szorítja a határidő, hogy véglegesítsék az egységes, minden csapat számára kötelező szerkezet paramétereit, hogy azt be lehessen építeni a tervekbe.

„Nem tologathatjuk örökké a határidőket, ezért gyors tempóban zajlik a fejlesztés. Most végezzük az utolsó teszteket, és július elején áttekintjük az eredményeket a csapatokkal” – mondta Mekies, aki Baumgartner Zsolt mérnöke is volt a Minardinál.

Ez még a télen kipróbált változat, nem lett közönségkedvenc a bukókeret Forrás: AFP/Eric Alonso

Az Auto Motor und Sport megtudta, hogy a Ferrari pénteken, az Osztrák Nagydíj hétvégéjén kipróbálja a Glória 2-t, ami ezúttal már titániumból készült, és a versenyző fejétől távolabb helyezik el, így frontális ütközés esetén sem veri be a fejét. Ez volt a legfőbb aggály a szélvédővel kapcsolatban is. A német kiadvány úgy tudja, az FIA Silverstone-ban ismerteti majd a csapatok technikai menedzsereivel a 40 eddigi törésteszt eredményeit.

A Motorsport.com arról számolt be, hogy egyelőre csak statikus tesztet terveznek az eszközzel, de azt sem zárták ki, hogy a pályán is kipróbálják. Az FIA szóvivője később megerősítette, hogy pénteken a pályán is látható lesz az új fejvédő.

Mekies elárulta, hogy a végleges változat hasonlítani fog arra, ami kiverte a biztosítékot a versenyzők és a közvélemény egy részében, miután a Ferrari felszerelte a Barcelonában rendezett téli teszten. A megjelenése viszont finomodott a további fejlesztéseknek köszönhetően. A nyilatkozatból az is kiderült, hogy a Red Bull által javasolt aero szélvédőt csak a 2017-es szezonra vetették el.

„Tartanunk kell a határidőket, és ez nehezünkre esett volna, ha két projektet is viszünk tovább” – ismerte el. „Egy adott ponton fel kell mérni, hogy időben végzünk-e, és úgy találtuk, hogy az aero szélvédővel nem készülnénk el, ezért fagyasztottuk be a munkát, amíg a glóriát pályára állítjuk. Ha ez megvan, biztos vagyok abban, hogy a Red Bull, és a többi csapat is folytatja majd az eddigi remek hozzájárulását. Semmit sem vetettünk el teljesen.”

Friss látványtervek a 2017-es autóról, a bukókeret még nem passzol az összképbe

A Red Bull egyelőre leállította a szélvédőn végzett munkát, és ennek valószínűleg a korábbi F1-es pilóta, Christian Fittipaldi, Emerson unokaöccse is örül, mivel elismerte, hogy ő „teljesen a glóriát” támogatja, és nagyon ellenzi a szélvédőt. „Ez a legbizarrabb dolog, amit életemben láttam, a legborzasztóbb. Egyáltalán nem illeszkedik az F1-es autó vonalaiba” – mondta a szélvédőről. „Ha jövőre bevezetik az F1-ben a glóriát, három verseny után mindenki megfeledkezik majd róla.”

A korábbi négyszeres világbajnok Alain Prost úgy vélte, „ha már egyvalakit megment, akkor már azt mondom, igen, be kell vezetnünk” – nyilatkozta a glóriáról. „Még ha nem is néz ki túl jól, meg fogjuk szokni. A véleményem 50-50. Hogy melyik oldalra húzok? Én bevezetném.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!