Vágólapra másolva!
A világbajnoki címvédő szeretne visszamenni az időben, és Ayrton Senna ellen versenyezni a ’80-as évek autóival. Az F1-et most is gyorsnak tartja, de nem elég hangosnak.

Állandó téma lett az F1-ben a veszély kérdése, miután az elmúlt évek halálos fejsérüléseivel járó balesetei után az FIA jövőre valószínűleg bevezeti a többség által csúnyának tartott, de bizonyos esetekben életmentő bukókeretet. Az innováció ellen Lewis Hamilton is felszólalt, úgy véli, bár az F1 „hihetetlenül biztonságos” lett, számára mégis izgalmas a veszély jelenléte.

„Úgy ülünk be az autóba, hogy tudjuk, a veszéllyel számolni kell” – idézte a Top Gear. „Niki Laudát nézve nőttem fel, és szerintem ő lenyűgöző, egy olyan korszakban vezetett, amikor évente haltak meg a versenyzők. Az elmúlt néhány év során mi is elvesztettünk néhány remek pilótát, ezzel én is tisztában vagyok. Szerintem ezért is fontos, hogy folyamatosan dolgozzunk a biztonság fejlesztésén.”

Hamilton szerint azért is rajonganak a versenyzőkért, mert vállalják a veszélyt Forrás: DPPI media/Frederic Le Floc H

„A veszély viszont remélhetőleg mindig megmarad, mert különben bárki csinálhatná ezt. Mindig arról van szó, hogy ez nem gyerekjáték. Monacóba mindig csodálatos elmenni, mert az a legveszélyesebb pályánk, és az dönt közöttünk, hogy ki tökösebb a másiknál, és melyikünk mer a legközelebb menni a falhoz” – nyilatkozta a Monacói Nagydíj kétszeres győztese.

Hamilton háromszoros világbajnok, 2014 óta legyőzhetetlennek bizonyul a Mercedesszel, de az idén egyelőre hátrányban van Nico Rosberg mögött. „Ez mindenképpen az egyik legkeményebb szezonom” – ismerte el. „Persze voltak rosszabbak is, amikor nem küzdhettem a bajnoki címért, de ez is elég nehéz, mert rengeteg megbízhatósági gondom volt, és ezek nem akarnak elmúlni.”

Hamilton (középen) úgy véli, bemutatkozásakor megterhelőbb volt vezetni az autókat Forrás: AFP/Bertrand Guay

Úgy véli, ezek ellen ő semmit sem tehet, csak azt, hogy együtt érez a csapatával, amelybe a sikerek révén beilleszkedett. Elismerte, megtanulta, hogy a munkatársait is befolyásolják a nyilatkozatai, azonban biztos abban, hogy ha a megbízhatósági problémák folytatódnak „egyre nehezebb lesz jó arcot vágni ehhez. Minden korábbinál jobban akarom a bajnoki címet, így vagyok bekötve.”

A Mercedes versenyzője azt is elárulta, hogy a hibrid erőforrással szerelt autója „jobban vezethető, mint valaha” és a teljesítménye is „legalább olyan jó, ha nem jobb”, mint a régi V10-es motoroké. „Én viszont a V10-esek hangját is akarom. Mindig (Juan Pablo) Montoya belső kamerás videóit nézem a V10-es korszakból, és csodálatosak” – mondta Hamilton, aki egy saját élményét is felelevenítette.

Senna korában brutálisabb volt az F1 Forrás: AFP

„Először egy V10-es McLarent vezettem Silverstone-ban. Vártam, hogy majd felváltok, de csak mentem és mentem, 21 ezres fordulatszámig. Őrület volt, miért kellett ezt megváltoztatni?! Most 12 ezernél váltok. Mehetne 15 ezerig, de nem szükséges, 12-13 ezer az ideális” – magyarázta. „Amikor először voltam nagydíjon, beleremegett a mellkasom, ahogy (Michael) Schumacher elhaladt.”

A brit versenyző egyetértett Fernando Alonso egy korábbi nyilatkozatával, amely szerint az F1-es autóknak fárasztóbbnak kellene lenniük. Azt mondta, amikor F1-es pilóta lett, 120 kör tesztelés után már a fejét is alig tudta tartani, manapság viszont már sokkal könnyebb vezetni az autókat. „Szeretnék a ’80-as évek végén versenyezni (Ayrton) Senna ellen. Az autók is jobba tetszettek akkor. Kézi sebességváltó, kisebb leszorítóerő, jobb gumik, és az egész sokkal megterhelőbb volt.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!