Vágólapra másolva!
Mexikói szponzorai segítségével térne vissza Maranellóba, ahol korábban a pilótaakadémia növendéke volt. Akkor a McLaren kedvéért dobbantott, de az ottani kudarcot sem bánta meg.

A tavalyi év után ismét Kimi Räikkönen jövője az F1-es átigazolási szezon legfontosabb kérdése. A Ferrari elnöke szerint elsősorban az foglalkoztatja a csapatot, hogy a versenyzőknek minél jobb autót adjanak, és Sergio Marchionne kijelentette, csak a finn pilótán múlik, hogy maradhat-e a Scuderiánál.

Az Auto Bild azonban úgy tudja, hogy az elmúlt három futamon két dobogós helyet is szállító Sergio Pérez is kinézte magának Räikkönen ülését, és a Telmex nevű mexikói vállalat húszmilliós nagyságrendű tőkéjével a háta mögött szeretne visszakerülni Maranellóba. A Ferrarinak alapvetően nincs szüksége fizető versenyzőkre, de mivel az autógyártó már tőzsdei cég, a kimutatásokban jól mutathat, hogy kevesebb saját forrást kell a sportprogramra fordítani.

Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke Bakuban annyit mondott, hogy Carlos Slim cége csupán csak szponzorként van jelen a Ferrarinál, és Marchionne is leszögezte, hogy még túl korai a versenyzői felállásról beszélni. Pérez újabb dobogós helye előtt a Force India csapatfőnök-helyettese, Bob Fernley is arról beszélt, hogy versenyzője jövőre is az istálló tagja marad.

Mióta elhagyta a McLarent, több dobogós helyet szerzett, mint a wokingi csapat Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Péreztől azonban nem állnak távol a hirtelen döntések. A Sky Sports is utal arra, hogy a mexikói a Ferrari felé kacsintgat, és emlékeztetnek arra, hogy a versenyző 2012-ben mindössze 48 óra alatt döntött arról, hogy elhagyja a Ferrari Driving Academy-t, és a Saubertől az ősi rivális McLarenhez igazol. Az akkori csapatfőnök, Martin Whitmarsh „csiszolatlan gyémántnak” nevezte új versenyzőjét, de Pérez mégis csak egy évet tölthetett a McLarennél.

A mexikói versenyző gyorsan összeszólalkozott Jenson Buttonnal,

és az sem segített neki, hogy a McLaren váratlanul, radikálisan új autót épített, ami annyira nem hozta az eredményeket, hogy az akkor háttérbe szorított Ron Dennis vissza akarta hozni a 2012-es modellt, és annak továbbfejlesztését erőltette. Whitmarsh azonban kitartott az MP4-28 mellett, és nem engedett Dennisnek.

Pérez rosszkor volt rossz helyen, amikor a McLarenhez igazolt Forrás: AFP

„Nem volt jó döntés, hogy új autót készítettünk, és az sem, hogy az első nagydíj után nem tértünk vissza a régihez” – mondta Dennis 2015-ben. „A vállalatunk akkor valóban hibát követett el. Vissza kellett volna állnunk a régi autóra, és azt kellett volna tovább fejleszteni, és akkor nem vesztettünk volna ahelyett, hogy valami olyat hajszolunk, amiről utólag már tudjuk, hogy alapvetően elrontottunk.”

A McLaren elnöke pilótafronton is változást követelt, és a szimulátorban jobban teljesítő Kevin Magnussent akarta Button mellé ültetni. A Sky Sports 2014-ben úgy tudta, Whitmarsh inkább Pérezt preferálta. „Az én döntésem volt, hogy Kevint válasszuk” – erősítette meg Dennis. „Pontosabban, Kevint csak úgy választhattuk, hogy én hoztam meg a döntést. Úgy éreztem, látnunk kell, hogy megfelel-e a mérnökeink elvárásainak” – nyilatkozta Dennis.

Whitmarsh 2014 elején távozott a McLarentől, és a belső harcok Pérezben is mély nyomot hagytak.

„Martin és Ron akkoriban nagyon sokat viaskodott” – mondta Bakuban. „Voltak pletykák, hogy nem leszek sokáig ott, nagyon nehéz időszak volt” – emlékezett vissza Pérez, de szerinte nem vele volt elsősorban gond. „A McLaren nagyszerű csapat, sok barátom van ott, de egyszerűen nem volt elég versenyképes az autónk. A hangulat és az eredmények sem voltak jók, és ez befolyásolja az embert.”

„Nem bántam meg, Nagyon sokat tanultam, jobb ember, és jobb versenyző lettem.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!