Vágólapra másolva!
Massa egyetlen árva pontot szerzett Monacóban, de a Williams szerint Bottas gyűjthetett volna még néhányat, ha az első kerékcseréjénél nem romlik el a hátsó emelő.

A Williams jobb eredménnyel távozik az idei Monacói Nagydíjról, mint a tavalyiról, bár így is ez volt a leggyengébb 2016-os versenyük: Felipe Massa 10., Valtteri Bottas 11. lett. "Szereztünk egy pontot. Nem ennyit akartunk, de a semminél jobb" - értékelt a csapat teljesítményért felelős mérnöke, Rob Smedley.

A szűkszavú Massa hasonló bölcsességet fogalmazott meg, hozzátéve, hogy "egyértelműen ez volt az idény eddigi legnehezebb futamhétvégéje."

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Smedley ugyanakkor rávilágított: Bottas az időmérőhöz hasonlóan a futamon is megelőzhette volna Massát, csak elrontották az első kerékcseréjét. "Sajnos a hátsó emelő nem működött jól, amivel sokat vesztettünk, mert Valtteri visszaesett (Pascal) Wehrlein mögé. Innentől nagyon nehéz volt a versenye, mert nem tudott előzni.

- nyilatkozta.

A Williamsre jellemzők voltak az ilyen jellegű, operatív és bokszutcai hibák az utóbbi években. Bottas említett kiállása 27,3 másodpercig tartott a bokszutcában, miközben a mezőny nagy része 25,5 másodperc alatt letudta a műveletet.

"Meg kell vizsgálnunk a stratégiánkat, hogy miért vesztettük el a jó pozíciót" - mondta Bottas. "Lehet, hogy rosszkor álltunk ki a bokszba."

Bottas a száraz pályán is végrehajtott egy kerékcserét a 49. körben, a szuperlágy keverékről az ultralágyra váltva. Az Origo GPhírek kérdésére Smedley elmondta, hogy az abroncsok állapota miatt nem aggódtak,

egyszerűen csak kockázat nélkül meghúzhatták ezt a lépést a VSC-fázisnak köszönhetően.

"Eléggé biztosak voltunk benne, hogy eljutna a verseny végéig azzal a szett szuperlággyal, ahogy Felipének is sikerült. De mivel Valtteri már úgyis a pontszerzők mögött haladt, megragadtuk a VSC által kínált ingyen kerékcsere lehetőségét" - nyilatkozta. "Visszatettük az autójára az időmérőn használt ultralágy szettet, amely kicsit nagyobb tapadást biztosított. Így ráadásul a megfelelő gumikon lett volna, ha esetleg beküldik a Safety Cart.”

A mérnök abban bízik, hogy a világbajnokságban a soron következő pályák kedvezni fognak a Williamsnek, amely elsősorban azt kedveli, ha sokat számít a motorerő.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!