Vágólapra másolva!
A motorfőnök szerint akár körönként 5 tizedet is érhetnek a módosítások, ezért meglepő, hogy ilyen keveset kellet költeniük rá. Még 21 zsetont használhatnak fel az idén, sokkal többet, mint a többi gyártó.

A Renault a tervezettnél korábban, Monacóban vetette be az új motorját, amellyel a Spanyol Nagydíj utáni barcelonai teszten a teljesítmény és a megbízhatóság szempontjából is elégedettek voltak. Az új erőforrást egyelőre csapatonként egy-egy versenyző – a Red Bullnál Daniel Ricciardo, a Renault-nál Kevin Magnussen – kapta meg, de Kanadában Max Verstappen és Jolyon Palmer autójába is beszerelik őket.

Ricciardo a csütörtöki második szabadedzésen nagyon jól szerepelt, 6 tizedes előnnyel verte a Mercedeseket is, bár később azt nyilatkozta,

az új motornak ebből csak 1-2 tizedet köszönhet.

A Renault motorfőnöke, Rémi Taffin viszont korábban azt jósolta, hogy a hajtáslánccal 5 tizedet is nyerhetnek, igaz, a lassú monacói pályán kevésbé érvényesül a motorerő. Ricciardo is azt jósolta, hogy más versenyeken még észrevehetőbb lesz az előrelépés, ezért is meglepő, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tájékoztatása alapján

a Renault csak 3 zsetont használt fel a fejlesztésére.

Ricciardo szerint Monacóban nem sokat jelent a fejlesztés Forrás: AFP

A Renault a téli szünet alatt is csak 7 zsetont használt fel, majd a Bahreini Nagydíj előtt még egyet, így eddig összesen 11-et költöttek el a rendelkezésükre álló 32-ből. A 21 megmaradt zsetonjukkal

nekik lesz a legtöbb lehetőségük arra, hogy a szezon közben tovább fejlesszék a motorjukat,

a többi gyártó ugyanis sokkal többet használt fel belőlük: a Hondának 14, a Mercedesnek 11, a Ferrarinak pedig csak 6 zsetonja maradt.

A Renault ügyvezetője, Cyril Abiteboul azonban a Motorsport.com-nak nyilatkozva rámutatott, a felhasznált zsetonok nem állnak egyenes arányban a teljesítményjavulással. „32 zsetont is el lehet úgy költeni, hogy egyáltalán ne növeljük a teljesítményt, és 1 zseton felhasználásával is találhatunk egy csodaszert" – magyarázta.