A szezon egyik legnépszerűbb F1-es futamát, a Monacói Nagydíjat rendezik a hétvégén, amit a legtöbb pilóta ünnepnapként tart számon. A szűk utcai pályán igazi kihívás jól szerepelni, és igen keveseknek adatik meg, hogy győzni tudjanak a híres versenyen, aminek a fényűző környezet komoly rangot ad. Bár a körítés páratlan, a futamok gyakran kevésbé izgalmasak, mert Monacóban nagyon nehéz előzni, és Lewis Hamilton szerint ezen a vadonatúj ultralágy gumi sem segít.
Sajnos, a legvalószínűbb az, hogy minden pontosan ugyanolyan lesz, mint a korábbi években volt”
– mondta a 2008-as futam győztese. „Nem hoztak fontos döntéseket annak érdekében, hogy jobb legyen a verseny. Az elmúlt három-négy évben ez egykiállásos futam volt, ami a lehető legunalmasabb. Mindenki tudja, hogy itt az nyer, aki a pole pozícióból indul, és egy bokszkiállással csak megyünk körbe-körbe.”
„Valamelyik nap üzenetet küldtem egy barátomnak, és azt mondta, hogy ’nem megyek Monacóba’, hiszen az egész csak vonatozás. Azt feleltem, ’na igen, remélem, az elején leszek.’ Az egyik este azon gondolkodtam, hogy miért nincs több bokszkiállás? Számomra még az ultralágy gumi sem elég lágy. Ultra, ultra, ultra, ultralágy abroncsokra van szükségünk, hogy többször kiállhassunk, az felkavarná a sorrendet.”
Hamilton emlékeztetett, hogy 2007-ben, amikor a Bridgestone gumival szerelt McLaren-Mercedesszel először indult a Monacói Nagydíjon, még többször kereket cseréltek, de manapság ez nem lehetséges.
Az idén két másodperccel gyorsabbak leszünk, mint tavaly, de az előzés ugyanolyan (nehéz) lesz”
– panaszkodott a brit versenyző, aki arra nem tért ki, hogy több kiállással sem lenne sokkal könnyebb előzni a pályán, talán csak a helycserék lennének gyakoribbak.
Az Auto Motor und Sport tudósítója, Tobias Grüner megtudta a Mercedestől, hogy a vadonatúj ultralágy gumival akár a fél versenytávot is teljesíteni lehet, ez is alátámasztja, hogy valószínűleg egy bokszkiállás lesz vasárnap. Hamilton nem is próbálta fokozni a várakozásokat.
Aki jó versenyre számít, jobb, ha tudja, hogy ezen a pályán nem igazán lehet előzni, úgyhogy az időmérő lesz maga a futam”
– figyelmeztetett. „Vasárnap vonatozás lesz. Előfordulhatnak fejlemények, ahogy tavaly is történt, de alapvetően nem azt fogják látni, hogy csatázunk, hanem azt, hogy az autók követik egymást. Mivel szoros a verseny, bárki is lesz az első, a második vagy a harmadik, annál az egy bokszkiállásnál el fog dőlni.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!