Vágólapra másolva!
Az előző két pálya lassabb szakaszain jól teljesítettek, de a Red Bull és a Ferrari is erősebb lehet az eddigieknél a monacói utcákon.

A Ferrari legyőzését célozta meg a McLaren a hétvégén zajló Monacói Nagydíjon. A wokingiak álláspontja első ránézésre meglepő lehet, hiszen a Honda-korszak kezdete még a pontszerzés is alig jön össze nekik, de a lassabb pályákon, például tavaly Monacóban vagy a Hungaroringen megmutatták, hogy az átlagosnál esélyesebbek, ha nem számít annyit a motorerő.

Most is ebben bíznak, hiszen az erőforrásuk is versenyképesebb a tavalyi helyzetnél, és már korábban is utaltak arra, hogy az adataik alapján a karosszériájuk a legjobbak között van, ami kiemelt jelentőséget élvez Monaco szűk utcáin.

Vajon beéri a McLaren a Ferrarit? Forrás: RIA Novosti/Alexey Kudenko

A Spanyol Nagydíj után az Autosport magazin csak a 4. legjobb autónak tartotta a McLarent, de felhívták a figyelmet arra, hogy lassú kanyarokban jobban szerepelnek, a Motorsport.com pedig összesítette a barcelonai 3. szektor eredményeit. Ez azért különösen fontos, mert a katalán pálya utolsó harmada emlékeztet Monacóra, hiszen több lassú, és kifejezetten szűk kanyar is található rajta. Ez alapján a sorrend így festett:

  1. Mercedes 28.736
  2. Red Bull 28.931
  3. McLaren 29.198
  4. Ferrari 29.284
  5. Williams 29.314
  6. Toro Rosso 29.474
  7. Force India 29.527
  8. Renault 29.594
  9. Haas 29.639
  10. Sauber 29.791
  11. Manor 29.966

A McLaren optimizmusa érthető a fenti eredmények láttán, azt azonban fontos megjegyezni, hogy a Ferrari kifejezetten küszködött a Spanyol Nagydíj időmérője során, és a futamon is látszott, hogy a kigyorsítások alkalmával a Red Bull faképnél hagyta az olaszok autóit. További fontos részlet, hogy a Red Bull általában alacsony szárnyállásokkal próbálja ellensúlyozni a Renault erőforrás hátrányát, ez viszont rontja a kanyarsebességeket, bár elsősorban a közepes tempójú, és a gyors kanyarokban.

A McLarenek gyorsak voltak a barcelonai 3-as szektorban Forrás: NurPhoto/Miquel Llop/NurPhoto/Miquel Llop

A tapasztalatok nem lepték meg Fernando Alonsót, aki úgy vélte, hogy a barcelonai „harmadik szektor elég jó kiinduló pont, ahogy az oroszországi utolsó szektor is” – vélte. „Nincs sok egyenes, és így odaértünk a Mercedes és a Red Bull mögé, de ők nagyon erősnek tűnnek. Meglátjuk, mit hoznak a következő versenyek, hogy tudunk-e javítani a hatékonyságunkon és a mechanikai tapadásunkon.

A wokingiak esélyeit javíthatja, hogy a Hondát képviselő Juszuke Haszegawa szerint Alonso és Jenson Button sem volt elégedett autója hátuljának stabilitásával és a kigyorsításokkal, ezért ő maga nem is tudja megítélni, hogy milyen teljesítményt nyújtottak. „A köridők és a versenyképesség tekintetében szerintem nagyon sokat javultunk. A szezon kezdete óta folyamatosan fejlődünk” – mondta Haszegawa.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!