Vágólapra másolva!
A cég elnöke az elmaradt győzelmek miatt a technikai igazgatóra, James Allisonra cserélné Maurizio Arrivabenét az olasz sajtó szerint. A csapat cáfol, Barcelonában jobb teljesítményben bíznak.

Sebastian Vettel tavaly már a szezon második versenyén megszerezte a Ferrari első győzelmét, s noha az istállónál azt remélték, az idén közelebb férkőzhetnek a Mercedeshez, négy forduló alatt ezúttal egyszer sem sikerült nyerniük. Legújabb számában az Autosprint című, maranellói ügyekben többnyire jól értesült olasz lap azt írja, a vállalat elnöke, egyben a Fiat-Chrysler vezérigazgatója,

Sergio Marchionne máris megelégelte a kudarcokat, és a csapatfőnök, Maurizio Arrivabene leváltásán gondolkodik.

A Marlboro korábbi embere zűrzavaros időkben, 2014-ben érkezett meg a Ferrari élére, egy olyan év végén, melynek során egymás után két főnöknek, Stefano Domenicalinak, majd utódjának, Marco Mattiaccinak is mennie kellett.

Arrivabenét máris menesztenék? Forrás: AFP

Arrivabenét már a Luca di Montezemolo helyére lépő Marchionne bízta meg a Ferrari vezetésével, és nem titkoltan azt várta tőle, hogy a csapat az idén legalább harcoljon a világbajnoki címért. Ehhez képest

a hátrányuk négy forduló után már 81 pont a konstruktőri összetettben,

pedig tavaly ilyenkor csak 52 volt; míg a Mercedes majdnem ugyanannyi pontot gyűjtött, mint egy évvel ezelőtt, ők 31-gyel kevesebbet.

Costát visszahívnák a Mercedestől

Az Autosprint szerint Marchionnénél betelt a pohár: elküldené Arrivabenét, és a helyére a jelenleg technikai igazgatóként dolgozó James Allisont nevezné ki, aki pár versenyre kiesett a csatasorból, miután a melbourne-i idénynyitót követően váratlanul meghalt a felesége. Az olasz lap úgy tudja, a Ferrari visszacsábítaná Aldo Costát. Ő 2011-ig irányította a Scuderia műszaki programját, akkor azonban – szintén a sikertelenségre hivatkozva – leváltották. A döntés jogosságát utóbb erősen megkérdőjelezte, hogy a Mercedest, ahol tervezési igazgatóként dolgozik, segített feljuttatni a csúcsra.

A sztori ugyanakkor több sebből vérzik.

Egyrészt nehéz elképzelni, hogy a Mercedes szívesen megválna Costától, másrészt pont az Autosprint idézte az új Alfa Romeo bemutatóján nyilatkozó Marchionnét azzal kapcsolatban, hogy a Ferrarinak az idén csak balszerencséje volt. Melbourne-ben eltaktikázták magukat, több műszaki hiba sújtotta őket, Sanghajban és Szocsiban pedig belekeveredtek egy-egy rajtbalesetbe.

– mondta Marchionne. „De lesz még lehetőségünk a győzelemre, a szezon még csak most kezdődött. Mindenképpen nyernünk kell párszor."

Vettel az idén két rajtbalesetbe is belekeveredett, és rendszeresen voltak műszaki hibái Forrás: RIA Novosti/Mikhail Korytov

Érdemes felidézni, hogy annak idején, 1996-ban Jean Todt pozíciója is megingott: a kétszeres világbajnok Michael Schumacher érkezése után a Ferrari, amelyet a romjaiból kellett újjáépíteni, gyakran szenvedett el technikai hibákat, ezért az olasz sajtó a francia sportvezető fejét követelte. Montezemolo (és persze Schumacher) azonban kiállt mellette, és ez utóbb helyes döntésnek bizonyult, hiszen a Scuderia néhány év alatt verhetetlen csapattá kovácsolódott.

A legtöbben úgy látják, a karizmatikus Arrivabene is a helyes irányba vezeti a Ferrarit,

ezért a menesztése csak azt jelentené, hogy a csapatnak mindent újra majdnem a nulláról kellene kezdenie.

A Ferrari a Speed Week szerint mindenesetre csupán annyival kommentálta az Autosprint értesülését, hogy „nonszensz." Az SF16-H egyébként eddig a két héttel ezelőtti Orosz Nagydíjon volt a legjobban lemaradva a Mercedestől, de ebben Szocsi nagyon sima, gyengén tapadó aszfaltja játszhatta a főszerepet. A Sky Sports azt írja, az ilyen körülményeket a Ferrari mindig jobban megszenvedi, mert az alulkormányzottság miatt meredekebbre kell állítaniuk az első szárnyat, ám így a balansz a gumik bemelegedésével eltolódik.

Azt remélik, a gumikat keményebben próbára tévő Barcelonában, ahol a téli teszteken is gyorsak voltak, megint közelebb kerülnek a Mercedeshez, és jobban megmutatkozik majd a motorjukon három zsetonból elvégzett fejlesztések eredménye is.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!