Vágólapra másolva!
A walesi egyetemi klinika specialistái a Williams bokszkiállásait tanulmányozva optimalizálják az újszülöttek ellátását.

Korábban is láttunk példákat arra, hogy a Forma-1-ben kidolgozott különféle technológiákat a civil életben, mindenekelőtt a tömegközlekedésben vagy az egészségügyben hasznosítják.

A Renault szélcsatornájában már évekkel ezelőtt mesterséges szívbillentyűt terveztek,

a Mercedes közreműködött egy robotkar fejlesztésében, a Williams pedig most újszülöttek újraélesztésében segít.

A kerékcserék koreográfiáját hasznosítják a csecsemők újraélesztésénél Forrás: Williams

A Cardiffban található walesi egyetemi klinika (UHW) már tavaly meghívta az F1-es istálló néhány tagját, hogy konzultáljanak az F1-es módszerek lehetséges alkalmazásáról. Elsősorban az érdekelte őket, hogyan lehet a bokszkiállások rendkívül hatékony szervezettségét felhasználni a villámgyors beavatkozásra szoruló csecsemők ellátásában. Ezen a téren jelenleg egyébként is a Williams a mérce: az idén mind a négy eddigi versenyen ők bonyolították le a leggyorsabb kiállást, a rekord Felipe Massa 2,1 másodperces kerékcseréje volt Kínában.

A csapat honlapja szerint a kórház specialistái május 4-én Grove-ba látogattak, ahol alaposan tanulmányozták a kiállások koreográfiáját. Ennek eredményeként

kialakítottak egy újraélesztő kocsit, amelyen minden eszköz a lehető leggyorsabban hozzáférhető,

a műveleti területen pedig – ahhoz hasonlóan, ahogy a Williams teszi a bokszutcában – szabványos felfestésekkel segítik a kórházi személyzet optimális mozgását.

Dr. Rachel Hayward, az UHW specialistája szerint minderre azért van szükség, mert az újszülöttek újraélesztése során minden másodperc számít.

– mondta, hozzátéve, hogy a kritikus helyzetekben a „csapatdinamika" és az egyértelmű kommunikáció döntő lehet. Emiatt a klinikán kézjeleket is ki szeretnének fejleszteni a lassabb beszéd helyett, és utólag az F1-ben elterjedt adat- illetve videóelemzési módszerekkel analizálnák az egyes eseteket, még tovább csiszolva a beavatkozás hatékonyságán.

Egyébként nem ez az első eset, hogy a bokszkiállások koreográfiáját a Forma-1-en kívül alkalmazzák: korábban a Brit Légierő a harci helikopterek földi feltöltéséhez és újrafelfegyverzéséhez szükséges időt igyekezett lerövidíteni a McLarennel folytatott konzultáció révén.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!