Vágólapra másolva!
A McLaren támogatja, a Mercedes továbbra is ellenzi a jövőre várhatóan életbe lépő új F1-es szabályokat, a Renault-nál pedig úgy vélik, nem tudnak majd hasznot húzni a változásokból.

Nincs egyetértés az élcsapatok között azzal kapcsolatban, hogy jó ötlet-e jövőre bevezetni a látványosabb, várhatóan gyorsabb és nagyobb leszorítóerőt generáló F1-es autókat. A McLaren jobb versenyeket vár a változásoktól, a Mercedes épp az ellenkezőjére számít, a Renault pedig úgy véli, számukra túl korán jön a reform, így 2017-ben még nem tudnak majd felzárkózni a legjobbakhoz.

„Úgy gondoljuk, hogy az autók manapság lassabbak, mint néhány évvel ezelőtt voltak, és szerintem jót tesz az F1-nek, ha a versenyzők ismét lelkesednek majd a vezetés iránt, mert ebből mintha vesztettünk volna valamelyest” – nyilatkozta Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója. „A rajongók talán nem látják majd a különbséget, de a srácok boldogabbak lesznek, ha gyorsabb, jobban tapadó autókat vezethetnek.”

Az idei versenyekre egyelőre nincs sok panasz, de az előzések alacsony száma évek óta problémás az F1-ben Forrás: Williams F1

A Mercedes részéről Toto Wolff és Paddy Lowe is aggályát fejezte ki az új szabályokkal kapcsolatban, valamint Lewis Hamilton is többször hangoztatta, hogy szerintük rossz ötlet a leszoríterő növelése. Az ellenfelek azzal vádolták az élen álló istállót, hogy csak az előnyüket akarják megtartani, de Wolff szerint pont a stabil szabályok révén kerülhetnének egymáshoz közelebb a csapatok.

„Az új autó nagyon látványos, széles, és akkora diffúzora van, hogy elbújhatok alatta. Sokkal nagyobb leszorítóerőt biztosít majd, és sokkal gyorsabb lesz a kanyarokban” – nyilatkozta Wolff. „Sajnos viszont az autó mögött kialakuló légáramlatok még az ideinél is nagyobb gondokat fognak okozni. Ahogy valaki közel ér hozzá, veszít a leszorítőerőből, csúszkálni kezd, ettől túlhevülek a gumijai, és nem tud majd előzni.”

Boullier viszont nem aggódik amiatt, hogy az új előírások miatt a mostaninál is nehezebb lesz előrébb jutni.

„Úgy alkottuk meg a szabályváltozásokat, hogy az autók nagyobb leszorítóerőt és mechanikai tapadást fognak generálni, ezek nem ártanak majd az előzések számának” – jelentette ki. „Ezen felül az első szárny jelentősége kisebb lesz a padlólemeznél és a hátsó diffúzornál, amely még nagyobb leszorítóerőt állít majd elő. Több előzési manővert várunk.”

A Renault egyelőre inkább a sereghajtók közé tartozik Forrás: AFP/Wang Zhao

A szabályváltozások elméletileg jót tehetnek olyan csapatoknak is, amelyek jelenleg hátrányban vannak, hiszen a fejlesztési kapacitásaik átcsoportosításával, és néhány okos ötlettel előnyt is kovácsolhatnak a jelenlegi lemaradásukból. Az új korszak kezdete kapóra jöhetne az új Renault istállónak, de versenyigazgatójuk, Frederic Vasseur szerint jövőre még nem lehetséges a feltámadásuk.

– mondta a Motorsport.com-nak. „Fel kell építenünk a csapatot, és ez egy középtávú projekt. A kényszerszabadságok miatt legalább 18 hónapot kell várnunk, hogy leigazoljunk valakit, így az illető legalább két évig nem dolgozhat még az autón. Ilyen az élet, ez van. A nálunk sokkal nagyobb csapatok valószínűleg felkészültebbek a változásokra, mint mi. Azok lesznek előnyben, akik ma is az élen állnak, nem hiszem, hogy csökkenteni fogjuk a hátrányunkat.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!