hirdetés

A Mercedes és a Ferrari miatt a farok csóválja a kutyát

2016.03.14. 19:42

Dietrich Mateschitz egyetért Bernie Ecclestone-nal, amikor az F1 ügyvezetője arról beszél, hogy a túl nagyra nőtt a Mercedes és a Ferrari befolyása a sportban. Akkor sem feltétlenül maradnak, ha erre szerződés kötelezi őket.

A pályán zajló események mellett tavaly a Red Bull volt az F1-es pletykák főszereplője, mivel az eredménytelenség miatt megpróbálták lecserélni motorszállítójukat, az idei szezonra végül TAG-Heuer névre átcímkézett Renault-t, de kiderült, hogy a többi gyártó nem akarja partnerének őket. A Ferrari is csak tavalyi erőforrást ajánlott fel a Toro Rossónak. Dietrich Mateschitz, a gyártó első embere a kiszállással is sokáig fenyegetőzött, és most hangsúlyozta, hogy a veszély még nem múlt el.

„Egyelőre minden nyitott” – mondta az osztrák üzletember. „Az biztos, hogy a következő öt év során nem fogunk az 5. helyért erőlködni. Ha 2016 után nem jutunk versenyképes motorhoz, nem lesz más választásunk, mint elgondolkodni a jövőnkön” – ismételte tavalyi álláspontját. „Az F1 nem a Tour de France, mi biztosan nem fogunk támogatói szerepben részt venni benne.”

Mateschitz a Ferrari motorhome-ja előtt

Forrás: GEPA Pictures/Daniel Goetzhaber

Tavaly felmerült, hogy független motorszállító érkezhet az F1-be, de ezt – sok egyéb javaslat mellett – Bernie Ecclestone bánatára a gyári istállók elvetették. Az F1 ügyvezetője többször hangoztatta már, hogy véleménye szerint a Mercedes és a Ferrari árt a sportágnak, mert a szerződéseik révén ráveszik az ügyfélcsapataikat, hogy a gyári istállók érdekeinek megfelelően szavazzanak a szabálytervezetekről. Ezzel Mateschitz is egyetértett.

„Bernie-nek teljesen igaza van. Olyan helyzet alakult ki, hogy a farok csóválja a kutyát. A Mercedes és a Ferrari befolyása nem tesz jót az F1-nek.”

Bár a Red Bull tavaly folyamatosan és nyilvánosan ócsárolta a Red Bullt, Mateschitz ezúttal elégedettségének adott hangot a francia gyártó munkájával kapcsolatban.

Mestermű, de a győzelemre mégsem esélyes

Forrás: DPPI media/Florent Gooden

„Noha a hajtáslánc alapvetően ugyanaz, mint tavaly volt, az a benyomásom, hogy a Renault keményen dolgozik, új embereket is kineveztek felelős beosztásokba.” Kijelentette, hogy meglátása szerint a Renault elhivatottságot, nagyon profi hozzáállást tanúsított, és sikerre éhes.

Mateschitz hozzátette, hogy a konstruktőri 3. helyet célozzák meg a két gyári istálló mögött, és „mesterműnek” nevezte a Red Bull RB12-est, amelyet az istálló eddigi egyik legjobb autójának tart. Úgy véli, a Toro Rossónak is „kiváló autója van”, és azt várja, hogy ők a konstruktőri bajnokság „4-6. helyéért harcoljanak, bár a motorjuk az idén nem kap majd fejlesztéseket.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

    Ajánlat
    Ajánlat
    Ajánlat
    hirdetés
    hirdetés
    hirdetés