hirdetés

Az IndyCar sztárjának tetszik az F1-es glória

2016.03.09. 10:42

David Coulthard szerint az F1 akkor is elbűvölő lenne, ha a versenyzők nagyon biztonságos autókat vezetnének, de a közönség nem hősöket látna a résztvevőkben. A négyszeres IndyCar-bajnok Scott Dixon másképp gondolja.

Heves indulatokat és szópárbajt váltott ki, hogy a Ferrari a múlt héten tesztelte a jövőre tervezett F1-es bukókeret első prototípusát, amely egyelőre csak a versenyző látóterének feltérképezésére volt alkalmas. Többen állást foglaltak a szerkezet mellett és az ellen is: Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Nico Rosberg és Carlos Sainz szerint életmentő eszköz lehet a glóriának csúfolt bukókeretből, Lewis Hamilton és Nico Hülkenberg viszont elutasítóan vélekedett az új eszközről. A korábbi F1-es pilóta, David Coulthard is egyetért velük.

„Az élet maga is veszélyes” – mondta a skót, aki Ayrton Senna halálos balesete után lett a Williams versenyzője. „Ha most találnák ki az F1-et, és a versenyzőket olyan autókba ültetnék, amelyekben lehetetlen sérülést szenvedni, úgy is elbűvölő lenne, de az emberek nem csodálnák annyira őket, mert a lehetséges következmények kevésbé lennének súlyosak” – mondta Coulthard, bár elismerte, hogy Jules Bianchi és Justin Wilson halála miatt ez most „érzékeny téma.”

Ilyen is lehetne az F1-es bukókeret...

Forrás: Giorgio Piola/Motorsport.com

A bukókerettel kapcsolatos sirámok hallatán a múlt héten Ricciardo kiosztotta Hülkenberget, kijelentve, hogy nincs szükség hősködésre a versenyzők részéről. Egyetért honfitársával a négyszeres IndyCar-bajnok Scott Dixon is. „Mindenki alkothat véleményt, de fel nem foghatom, hogy az ember miért próbálná elutasítani a biztonsági fejlesztéseket” – mondta. „Teljesen megértem, hogy Ricciardo így reagált.”

„Nem ősemberek vagyunk. A rajongók nem fogják kevésbé értékelni a versenyzőket csak azért, mert védett pilótafülkében ülnek. Ha ettől tartanánk, akkor az évek során semmilyen fejlődés nem történt volna a biztonság terén” – szögezte le. „Az autósport veszélyes, és mindig kialakulhatnak helyzetek, amelyek valakinek az életét követelik” – majd hozzátette, hogy az elmúlt időszak újításai, például a HANS vagy a versenyzővel együtt kiemelhető ülések ellenére továbbra is történnek súlyos balesetek.

...de a valóságban még csak ilyen, ki is vágta a biztosítékot egyeseknél

Forrás: © FERRARI MEDIA/© Foto Studio Colombo

Dixon örömét fejezte ki, hogy a bukókeret a valóságban is megjelent, így a vélemények is formálhatják az új találmányt, mielőtt véglegesen megvalósulna. Az ausztrál pilóta szerint a legjobb változatot kell majd megvalósítani, legyen az bukókeret vagy vadászgép-fülke. Kijelentette, hogy a szerkezet módosított változatát az IndyCarban is szívesen látná, de az F1-ben kipróbált prototípus a döntött oválpályákon nem működne, mert ott szélesebb látótérre van szükség.

„Nincs ezzel semmi gond, lehetnek akár különböző változatai is ugyanannak az ötletnek. Nagyszerű, hogy úgy tűnik, szabványosított elemről lesz szó, amit már létező karosszériákra is fel lehet szerelni. Ez azt jelenti, hogy nem kell várni a következő generációs IndyCarig.”

Az amerikai sorozat fejlesztési szempontból a GP2-re vagy más formulaautós bajnokságra hasonlít, az istállók nem önállóan építik az autókat, és nem készítenek minden évben teljesen új konstrukciókat.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

    Ajánlat
    Ajánlat
    Ajánlat
    hirdetés
    hirdetés
    hirdetés