hirdetés

Az új autó után a fizetéssel is csúsznak a Saubernél

2016.03.07. 16:09

A svájci istálló csapatfőnöke és társtulajdonosa elismeri, hogy a fizetések egy részét nem tudták átutalni a dolgozóik számára. Egyre nehezebb a helyzetük.

Miután az enstone-i istállót megmentette a Renault, és a Force India tulajdonosa is javított a csapat anyagi helyzetén, a Sauber vált anyagi szempontból a leginkább veszélyeztetett szereplővé a Forma-1-ben. A svájci istálló azóta küszködik, mióta alapítója, Peter Sauber visszavette azt a BMW-től 2009 végén, majd átadta a stafétabotot Monisha Kaltenbornnak, aki kétségbeesésében nem kevesebb, mint hat – vélhetően anyagilag támogatott - versenyzőt igazolt le a 2015-ös szezonra.

A tavalyi idényt jól kezdték, a pontnélküli 2014-es év után többször is befértek a legjobb 8 közé, de a szezon második felében reménytelenül visszacsúsztak, és a fizetős pilótáik hozzájárulása mellett is újratermelték a veszteségeket, majd egyedüli csapatként lekésték az idei tesztek első szakaszát. Már akkor is lehetett sejteni, hogy ismét likviditási gondokkal küszködnek, de Monisha Kaltenborn elismerte, hogy elmaradtak a fizetésekkel is.

A Sauber autója megkapta, ami járt neki, az építői közül nem mindenki mondhatja el ezt

Forrás: NurPhoto/Joan Valls/NurPhoto/Joan Valls

„Igen, ez igaz” – erősítette meg. „A februári bérek egy része még nincs rendezve, amit nagyon sajnálok. Ez az év leginkább költségigényes szakasza, és technikai problémáink is adódtak egy nagy, külföldi szponzorációs összeg átutalásával is” – mondta a csapatfőnök annak ellenére, hogy az egyik főszponzoruk egy bank. „Meg fogjuk oldani a jelenlegi gondjainkat, és hamarosan kijutunk ebből a kellemetlen helyzetből. Folytatjuk a küzdelmet, ahogy az elmúlt években is tettük.”

A Sauber egyike az F1 független, gyári támogatás nélküli csapatainak, és a Force Indiával közösen tavaly az EU-hoz fordultak, mert versenyellenesnek érzik a sportban érvényes üzleti megállapodásokat, és úgy vélik, hogy az F1-es stratégiai munkacsoport is jogellenesen gyakorol hatást a szabályokra. A korábbi csapattulajdonos Alain Prost szerint az előírások terén „változásra van szükség, hogy a kisebb csapatoknak is legyen esélye, mert a jelenlegi helyzetben nincs.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

    Ajánlat
    Ajánlat
    Ajánlat
    hirdetés
    hirdetés
    hirdetés