Az új autó után a fizetéssel is csúsznak a Saubernél

Forma-1, Marcus Ericsson, Sauber-Ferrari, Barcelona teszt
FMarcus Ericsson and Sauber during the F1 tests in the Barcelona-Catalunya Circuit, on march 04, 2016. Photo: Joan Valls/Urbanandsport/Nuphoto -- (Photo by Urbanandsport/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
A svájci istálló csapatfőnöke és társtulajdonosa elismeri, hogy a fizetések egy részét nem tudták átutalni a dolgozóik számára. Egyre nehezebb a helyzetük.

Miután az enstone-i istállót megmentette a Renault, és a Force India tulajdonosa is javított a csapat anyagi helyzetén, a Sauber vált anyagi szempontból a leginkább veszélyeztetett szereplővé a Forma-1-ben. A svájci istálló azóta küszködik, mióta alapítója, Peter Sauber visszavette azt a BMW-től 2009 végén, majd átadta a stafétabotot Monisha Kaltenbornnak, aki kétségbeesésében nem kevesebb, mint hat – vélhetően anyagilag támogatott - versenyzőt igazolt le a 2015-ös szezonra.

A tavalyi idényt jól kezdték, a pontnélküli 2014-es év után többször is befértek a legjobb 8 közé, de a szezon második felében reménytelenül visszacsúsztak, és a fizetős pilótáik hozzájárulása mellett is újratermelték a veszteségeket, majd egyedüli csapatként lekésték az idei tesztek első szakaszát. Már akkor is lehetett sejteni, hogy ismét likviditási gondokkal küszködnek, de Monisha Kaltenborn elismerte, hogy elmaradtak a fizetésekkel is.

A Sauber autója megkapta, ami járt neki, az építői közül nem mindenki mondhatja el ezt Forrás: NurPhoto/Joan Valls/NurPhoto/Joan Valls

„Igen, ez igaz” – erősítette meg. „A februári bérek egy része még nincs rendezve, amit nagyon sajnálok. Ez az év leginkább költségigényes szakasza, és

is” – mondta a csapatfőnök annak ellenére, hogy az egyik főszponzoruk egy bank. „Meg fogjuk oldani a jelenlegi gondjainkat, és hamarosan kijutunk ebből a kellemetlen helyzetből. Folytatjuk a küzdelmet, ahogy az elmúlt években is tettük.”

A Sauber egyike az F1 független, gyári támogatás nélküli csapatainak, és a Force Indiával közösen tavaly az EU-hoz fordultak, mert versenyellenesnek érzik a sportban érvényes üzleti megállapodásokat, és úgy vélik, hogy az F1-es stratégiai munkacsoport is jogellenesen gyakorol hatást a szabályokra. A korábbi csapattulajdonos

Alain Prost szerint az előírások terén „változásra van szükség, hogy a kisebb csapatoknak is legyen esélye,

mert a jelenlegi helyzetben nincs.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!