hirdetés

Színre lépett az utolsó új F1-es autó is

2016.02.29. 12:44

A meglehetősen egyszerűnek tűnő Sauber C35-tel a középmezőnyt célozzák meg. Csak négy tesztnap áll a rendelkezésükre, hogy felkészítsék a szezonnyitóra.

Kedden folytatódik az F1-es tesztsorozat, amelyen már minden istálló új autójával szerepelhet, hiszen utolsóként a Sauber is bemutatta az idei Ferrari motorral szerelt 2016-os modelljét, a C35-öt. A svájci csapat változatlan versenyzői felállással, Marcus Ericssonnal és Felipe Nasrral várja az idénynyitó Ausztrál Nagydíjat.

Íme, a Sauber C35

Forrás: Sauber

„Mindenképpen fejlődni szeretnénk” – árulta el Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke. „Nyilván kitűztünk magunk elé egy elérendő célt, de ehhez először a középmezőnyben kell megszilárdítanunk a helyzetünket, csak azután koncentrálhatunk a konkrét helyezésekre” – magyarázta. A Sauber várhatóan komoly ellenfelekre számíthat, hiszen jelentősen megerősödött a Manor, a Toro Rosso versenyképesnek tűnik, és meglepően jól kezdett az új Haas-Ferrari is.

„A helyezésekért zajló csata egyre kiélezettebbé válik” – jelentette ki Marcus Ericsson. „Meggyőződésem viszont, hogy az új autóval nagy lépést teszünk előre, és önerőből is következetesebben végzünk majd pontszerző helyeken” – tette hozzá a svéd pilóta, aki reméli, hogy a 2016-ban a Sauber tempója elegendő lesz a sikerekhez, és nem csúsznak vissza a rangsorban úgy, ahogy ez a tavalyi szezon második felében történt.

Az orrkúp, az első szárny és az oldalsó terelőlap a legfeltűnőbb változás

Forrás: Sauber

A versenyzői felállással kapcsolatban Kaltenborn kijelentette: „Mindketten jól szerepeltek nálunk az első szezonjuk során. Marcus és Felipe teljesítménye is önmagáért beszél, hiszen csak kevés hibát követtek el, és azokból tanultak. Most meg kell mutatniuk, hogy a tapasztalataikra építve további fejlődésre is képesek” – jelentette ki. A csapat közleménye külön kitért arra, hogy a két pilóta fizioterapeuták segítségével, közösen készül a hosszú szezon megmérettetéseire.

A Sauber megtartotta a tavaly bevezetett kék-sárga színösszeállítást, és az autó az idei trendeknek megfelelően az előző modell logikus továbbfejlesztésének tűnik. A svájciak az idén is – általában – a gyári specifikációval azonos Ferrari motort kapják majd, akárcsak a Haas,  ellentétben a Toro Rossóval, amely csak a tavalyi változatot használhatja.

Kívülről nem látszanak a titkok, az új Ferrari motor a karosszéria alatt bújik meg

Forrás: Sauber

„Különféle innovációkat készülünk bevetni, de az ellenfeleink is így tesznek. Meglátjuk, ők mennyire lesznek hatékonyak” – mondta Nasr. „Most még, a jelenlegi körülmények között alig lehetséges jóslatokba bocsátkozni. Az egész csapat nagyon keményen dolgozott, hogy megtaláljuk az autó fejleszthető pontjait, ezért magabiztos vagyok, hogy ezeken sikerült is előre lépnünk.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

    Ajánlat
    Ajánlat
    Ajánlat
    hirdetés
    hirdetés
    hirdetés