Vágólapra másolva!
A Renault technikai igazgatója szerint jövőre még jobban kell majd spórolni a benzinnel, ha nem módosítják az üzemanyagfogyasztás határértékeit.

Jövőre várhatóan jelentősen gyorsulnak majd az F1-es autók, a minimális száraz tömegük viszont 25 kg-mal nő, ami a nagyobb légellenállással együtt a fogyasztásukat is befolyásolja. Nick Chester, a Renault technikai igazgatója ezért figyelmeztetett, hogy az üzemanyag-felhasználásra vonatkozó jelenlegi határértékeket muszáj lesz megváltoztatni, különben a pilótáknak még az eddiginél is jobban kell majd spórolniuk a benzinnel.

Erre vonatkozóan jelenleg két fontos szabály van: a versenyzők a táv során maximum 100 kilogramm üzemanyagot használhatnak el, és a pillanatnyi átfolyási sebesség sem lehet 100 kg/óránál nagyobb. Emiatt a pilóták gyakran kénytelenek már bőven a kanyarok előtt elvenni a lábukat a gázról, és motorfékkel gurulni, illetve takarékosabb motorprogramra kapcsolni. Chester szerint ez jövőre még nagyobb gondot okozhat.

A pilóták gyakran kénytelenek spórolni az üzemanyaggal Forrás: DPPI media/Florent Gooden

„Szerintem zűrzavar lesz” – mondta a Motorsport.com-nak. „A technikai szabályokkal kapcsolatos megbeszélésen megszavaztuk, hogy eltöröljük a versenyre vonatkozó fogyasztáslimitet. Az átfolyás korlátozása megmarad, úgyhogy a zöld üzenet megállja majd a helyét, mert az autók nem fogyaszthatnak túl sokat, de a

ami úgy tűnik, jót tesz majd a versenyeknek” – magyarázta.

A gond csak az, hogy a Forma-1 Stratégiai Munkacsoportja és az F1 Commission a múlt héten elutasította a határértékek növelését.

és szerintem az emberek panaszkodni kezdenek majd” – vélte Chester.

A brit mérnök szerint több csapat is készített már számításokat, ők úgy vélik, a jövő évtől a versenyzők a nagyobb leszorítóerő és légellenállás, illetve a jobban tapadó gumik miatt sokkal többet hajtanak majd padlógázzal, ezért további 10 kg üzemanyagra lesz szükség a táv teljesítéséhez. Ő azért is támogatja a korlátok elhagyását, mert szerinte az segít kiegyenlíteni az eltérő erőforrások teljesítményszintjeit. Végleges döntés még április 30. előtt várható.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!