Vágólapra másolva!
Keddi, Genfben tartott ülésén a Stratégiai Munkacsoport egy hónap haladékot kért. A McLaren elképzelése tűnik a befutónak.

A Forma-1 Stratégiai Munkacsoportja, amelyben a hat élcsapat, valamint az FIA és a FOM képviselteti magát, keddi, Genfben tartott ülésén nem jutott dűlőre a 2017-re tervezett új szabályokkal kapcsolatban. Az Auto Motor und Sport értesülései szerint

a testület egy hónap haladékot kért,

miután a találkozón az egyszerű többséget sem sikerült kialakítani – ez azonban komoly problémát jelent, mert március 1-től már száz százalékos egyetértésre lesz szükség a jövőre életbe lépő változások elfogadásához.

A McLaren nem akarja, hogy a Honda más csapatoknak is szállítson motort Forrás: AFP/Jose Jordan

A német lap azt írja, a McLaren által felvázolt elképzelés bizonyult a legnépszerűbbnek. Ez a Red Bull 180 cm-es javaslatával szemben

csak 160 cm-re növelné a kasztni szélességét, amitől a leszorítóerő 30 százalékkal lehetne nagyobb a mostaninál.

Habár így az autók a számítások szerint kb. 4,7 másodperccel gyorsulnának körönként, míg a Red Bull tervezete révén 5,2-vel, az utóbbi miatt a keréknyomást is annyival kellene növelni, hogy csökkenne a tapadás, különösen a lassú kanyarokban.

A halasztás fő oka, hogy a gyorsabb, szélesebb autókkal nagyobb lenne a fogyasztás, ezért a csapatok szeretnék a versenytávra vonatkozó 100 kg-os üzemanyaglimitet 105 vagy 110 kg-ra emelni. Ebben nem jutottak egyetértésre.

Bonyodalmat okozott Bernie Ecclestone-nak és az FIA-nek az a kezdeményezése is,

amellyel az ügyfélmotorok árának csökkentésére, valamint a hajtásláncok egyszerűsítésére akarták kötelezni a gyártókat. A McLarent irányító Ron Dennis állítólag vétóval fenyegetőzött, ha szabályba iktatják, hogy szükség esetén minden motorszállítónak legalább három csapatot el kell látnia a termékeivel – ő ugyanis kezdettől fogva ragaszkodott hozzá, hogy a McLaren a Honda kizárólagos ügyfele legyen.

Ecclestone viszont kilátásba helyezte, hogy amennyiben a gyártók nem fogadják el a feltételeit, mégis zöld utat ad az olcsó, egyszerűsített, független gyártó által épített ügyfélmotorok bevezetésének.

A Stratégiai Munkacsoport döntéseit délután ugyancsak Genfben az F1 Commission tárgyalta volna, de arról még nincs hír, hogy ennek mi lett az eredménye.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!