hirdetés

Leváltják a Honda F1-es főnökét

2016.02.23. 10:33

Arai Jaszuhisza végül mégiscsak belebukott a kudarcokba. A hónap végén távozik, a helyét egy átszervezés keretében többen veszik át.

Távozik a Honda motorsport programjainak főnöke, Arai Jaszuhisza, akinek az irányítása alatt a japán gyártó visszatérése a Forma-1-be a McLaren oldalán tavaly rosszul sült el. Arai tavaly folyamatosan ki volt téve a sajtó támadásainak, mert

soha nem tudott érdemben válaszolni a tervezett fejlesztésekkel kapcsolatos kérdésekre,

és olyan benyomást keltett, hogy a Honda nem tudja, milyen lépéseket kell tennie a problémák megoldása érdekében.

Jaszuhisza Arai belebukott a Honda tavalyi vergődésébe

Forrás: LAT Photographic/Honda

Arai utólag nem tagadta, hogy alábecsülték az F1-gyel járó technikai kihívást. A hajtásláncuknak több konstrukciós hibája volt, így például alulméretezték a turbót, de mivel az egységet a McLaren „nullaméretű" tervezési filozófiájához igazodva nagyon kompaktra szerkesztették – az axiális kompresszort a két hengersor közé helyezve el –, ezeket a tavalyi szezon során nem tudták orvosolni.

„2014-ben, az abu-dzabi teszten, amikor villamossági gondokkal szembesültünk, még azt hittem, ha azoktól megszabadulunk, minden jobbra fordul" – idézi a Motorsport.com Arait. Tavaly „nyárra azonban

világossá vált, hogy hardverproblémákról van szó, amelyekkel nehéz lesz megbirkóznunk."

Az energiavisszanyeréssel, különösen az MGU-H-val küszködő Honda a télen átépítette a turbóját is, megnövelve a turbina méretét, s bár az első tesztnapjuk hétfőn sokkal jobban alakult, mint az egy évvel korábbi, az autógyár kedden tartott igazgatótanácsi ülésén Arai leváltásáról döntöttek.

A szakember a nyugdíjba vonulása előtt leköszön a posztjáról, a helyét többen veszik át.

Az F1-es projekt élére Haszegava Juszukét nevezik ki,

míg a Honda többi sporttevékenységéért a K+F szakurai főnöke, Ocu Kendzsi felel majd. Az F1-es program felügyelője Macumoto Josijuki lesz.

Az átszervezés megfelel a Honda filozófiájának: a japán vállalat következetesen ellenáll annak, hogy a riválisaitól szerződtessen az F1-ben tapasztalt szakembereket, inkább ragaszkodik a belső utánpótláshoz.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

    Ajánlat
    Ajánlat
    Ajánlat
    hirdetés
    hirdetés
    hirdetés