Vágólapra másolva!
Az előző tulajdonosok spórolása miatt alig fejlesztett tavaly a Lotus, ráadásul csak nagyon későn dőlt el, hogy Renault motorokra váltanak. Emiatt nem is lett ideális az autójuk, de azért jó alapra épült. 

A Renault színeiben kezdi meg a 2016-os szezont a tavaly majdnem csődbement enstone-i istálló, amely 2011 és 2015 vége között Lotus néven szerepelt a világbajnokságban. 2013 óta komoly anyagi gondjaik voltak, tavaly néha már fizetést sem tudtak adni az alkalmazottaiknak, ezért megváltásként üdvözölték a hírt, hogy a francia autógyártó visszavásárolja az istállót. A döntés viszont csak nagyon későn született meg, így

alig maradt idő az új hajtáslánc beépítésére, és az eredetileg Mercedes motorra szabott autó átalakítására.

„Ez kihívást jelentett" – erősítette meg az Autosportnak a csapat technikai igazgatója, Nick Chester. „Május után nagyon nehéz új erőforrást integrálni (a következő szezonra) tervezett autóba. Most egészen az év végéig nem tudtuk, mi fog történni, ez trükkös helyzet volt. Át kellett alakítanunk az autó hátulját és a hűtést, mindezt egyetlen hónap alatt, ami hatalmas feladat volt. Nem sikerült annyira optimalizálnunk, mint szerettem volna, de nem is volt rá annyi időnk, mint amennyi kellett."

A Renault egyelőre csak egy átmeneti festést mutatott be Forrás: Farkas Péter - Origo

A Renault egy tavalyi, átmeneti festéssel ellátott Lotust mutatott be a nagyközönségnek február elején, Chester szerint azonban

az új autó első példánya már a jövő hétfőn kezdődő, barcelonai tesztre elkészülhet.

A brit szakember kiemelte, nem kellett jelentősen módosítaniuk a tavalyi autó alapvető részleteit, mert már az is jól viselkedett, és elmondása szerint „az egyik versenyzőjük" (Romain Grosjean) teljesen ki is tudta aknázni a benne rejlő lehetőségeket.

„A srácok jól reagáltak, már a törésteszteken is túl vagyunk, megszereztük a homologizációt, úton vagyunk az első teszt felé" – számolt be Chester új autójuk helyzetéről. „Nem volt könnyű dolgunk, minden nagyon ki lesz centizve, de a feladat még éppen megvalósítható. Hihetetlenül sikerült követnünk a tervet, pedig annyira szoros, hogy ha nem mennének ilyen remekül a dolgok, bajba kerülnénk" – foglalta össze Chester.

A Toro Rosso is hasonló cipőben jár

Míg a Renault saját motorját építi be a Mercedes helyett,

a Toro Rosso a tavalyi Ferrari erőforrás utolsó változatát használja majd

a franciák terméke helyett. Mivel az olaszok helyzete is csak a szezon végén oldódott meg, nekik is sietniük kell, annyira, hogy az első tesztre már nem lesz idejük harci díszbe öltöztetni az autójukat, egyszerű kék fényezéssel lépnek majd pályára. Franz Tost ugyanakkor a Motorsport.com-nak elárulta, a fokozott munkatempó nem lepte meg őket.

„Az F1-ben mindig két probléma van: kifutunk az időből, és elcsúszunk az ütemtervhez képest. Ez az idén sincs másként" – ismerte el. „Mivel későn dőlt el, hogy milyen motort használunk majd a szezon során, minden kicsit későn alakult ki, de az embereink lenyűgöző munkát végeztek.

Szerintem (hétfőn) beindítjuk, és tartjuk a menetrendet. Nem aggódok az első, barcelonai teszt miatt" – jelentette ki az osztrák.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!