Vágólapra másolva!
A venezuelai versenyző nem mérges, csak csalódott, amiért elvesztette az állását. Váratlanul érte, hogy a PDVSA kihátrált mögüle.

A Renault-tól két héttel ezelőtt váratlanul menesztett Pastor Maldonado megtörte a csendet, és elárult pár részletet a távozása körülményeiről. Elismerte, hogy azért maradt állás nélkül, mert elvesztette régi szponzora, az alacsony olajárral és egy korrupciós vizsgálattal küzdő PDVSA támogatását.

„A helyzet néhány óra leforgása alatt drámaian romlott, és váratlanul szponzor nélkül maradtam. Minden emiatt történt" – nyilatkozta az olasz Autosprintnek.

Derült égből villámcsapás volt."

A PDVSA egyes becslések szerint akár évi 50 millió dollárral is támogathatta Maldonado pályafutását. Hogy ezt hirtelen miért vonták meg tőle, arról nem akart bővebb felvilágosítást adni. „Ezek kényes kérdések, még nekem is választ kell találnom rájuk" – mondta. „Egyelőre csak az foglalkoztat, hogy találjak valamilyen alternatívát, és folytathassam a versenyzést."

Maldonado gyakran keveredett balhéba a pályán, de tavaly nem mindig a saját hibájából Forrás: AFP

Erre az idén a menedzsere, Nicolas Todt szerint is kicsi az esély, de jövőre mindenképpen szeretnék újraindítani a pályafutását. Amely az F1-ben 95 nagydíjat ölelt fel, és meglehetősen hullámzóan alakult, ám 2012-ben, Spanyolországban még egy győzelmet is magába foglalt.

„Ez volt az egyik legnagyobb meglepetés az F1 történetében, engem azonban nem ért váratlanul, mert már kijárt nekem az a siker" – vélte Maldonado. „A Williams főhadiszállásán felejthetetlen ünneplést csaptak – aki azt hiszi, az egy hűvös csapat, nagyot téved." A venezuelai ugyanakkor úgy véli, balszerencséjére „történetének legrosszabb időszakában" versenyzett a Williamsnél.

A 2012-eset leszámítva Maldonadónak érdekes módon a tavalyi, azaz az utolsó szezonja volt a legeredményesebb,

amikor 27 pontot gyűjtött össze a Lotusszal. „Kár érte, mert az autónk jó volt, csak az anyagi problémák miatt nem tudtuk fejleszteni" – mutatott rá. „Aztán a megbízhatósággal is gondjaink támadtak, mert a régi alkatrészeket spórolás címén nem cserélték ki."

A Lotus jogutódjánál, a Renault-nál végül Kevin Magnussennel pótolták Maldonadót.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!