Újjá kell építeni a Renault F1-es főhadiszállását

Forma-1, Renault RS16, Renault Sport Racing
View of the Renault's RS16, the first F1 car of the French firm in six years, taken during a press conference at Renault's technocentre in Guyancourt, near Paris on February 3, 2016. Renault held a press conference in the run-up to the Australian Grand Prix of the FIA Formula One World Championship (F1), which will take place on March 20. The French firm, champions in 2005 and 2006, have not raced as a constructor since 2010 when it sold the shares in its team to Genii Capital – which eventually rebranded it as Lotus - to focus on its role as an engine supplier. / AFP / FRANCK FIFE
Vágólapra másolva!
A visszatérő technikai igazgató szerint a korábbi tulajdonosok „kiéheztették” az enstone-i csapatot, így a következő két évet azzal kell tölteniük, hogy újraépítik a személyi állományt és az infrastruktúrát is.

Feltűnően óvatosan jelölte ki az új Renault Sport Racing céljait az anyavállalat elnöke, Carlos Ghosn. A szerdán tartott csapatbemutatón a menedzsment több tagja is elismerte, hogy a közeljövőben nem számíthatnak sikerekre az F1-ben, de kijelentették, hosszabb távon a világbajnoki címet célozzák meg. Előtte viszont építkezniük kell, mert Bob Bell, az istállóhoz visszatérő technikai vezető szerint az előző tulajdonosai „kiéheztették” az enstone-i csapatot.

„Ez tavaly legalábbis így volt, de értem az okát, nem hibáztatom őket” – mondta Bell. „Visszaesett a létszám, csökkentek a dologi erőforrások, elmaradtak a karbantartások, és csökkent a gyártó eszközök, valamint a fékpadok kapacitása. Eddig nem volt lehetséges minden területet a legmagasabb szinten tartani, ezért rövid távon az a feladatunk, hogy Enstone-ban újraépítsük mindezt, és ismét alkalmassá tegyük a feladatra” – jelentette ki a brit szakember.

Ez még a tavalyi Lotus ideiglenes festéssel Forrás: AFP/Franck Fife

Bell korábban csapatfőnök is volt a Renault-nál, és tavaly ő vetette fel az autógyárnak, hogy vissza kellene vásárolniuk az istállót. Úgy vélte, az infrastruktúra szempontjából az enstone-i volt a legjobb eladó csapat, és a bemutatón is kijelentette: „A szervezeti felépítés alapvetően rendben van, és az emberek közötti remek összetartásra lehet alapozni.” Bell becslése szerint két évre lesz szükség ahhoz, hogy ismét győzelmekre képes autót építsenek.

„Az idei és a 2017-es évet ki kell várnunk, mielőtt olyan szintre jutunk, hogy valós lehetőség legyen megküzdeni a legjobb három helyért” – közölte. „Nem fogjuk belehajszolni magunkat ebbe. A jelenlegi helyzetünkben felvállaljuk, hogy a Renault hosszú távra rendezkedik be. Amikor új embereket kezdünk majd felvenni, akkor sem feltétlenül azokkal fogunk megállapodni, akikkel elsőként találkozunk.”

A világbajnok Renault-k akkor is Enstone-ban maradtak, amikor Lotus néven futottak Forrás: Lotus F1 Team

„Megpróbáljuk a legjobbakat kiválasztani, és ha várnunk kell rájuk, akkor várni fogunk. Az idei évet a helyzetünk megszilárdítása jellemzi, és a jövő szempontjából néhány nagyon fontos építőkockát is a helyére teszünk” – magyarázta. „Jövőre nyilvánvalóan előre akarunk lépni a lehetőségünk és a teljesítményünk terén is. 2018-ban aztán egy valóban hiteles célt kell kitűznünk magunk elé, és olyan formában kell lennünk, hogy bizonyítsuk, a Renault visszatért, és újra komoly ellenféllé vált.”

A Renault Sport Racing bemutatóján Cyril Abiteboul elismerte, hogy a feketére festett autó valójában egy tavalyi Lotus volt, de a Renault RS16-os is átment már a törésteszten, így Barcelonában már azzal lépnek majd pályára, a szerdán látott fekete fényezéssel. Melbourne-re viszont új ruhát kaphat az autó, és visszanyerheti a gyártó hagyományos, több sárga színt tartalmazó megjelenését. Az új színösszeállítás leleplezése nem sokkal az Ausztrál Nagydíj előtt várható.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!