Társoldalunk:

Újjá kell építeni a Renault F1-es főhadiszállását

2016.02.04. 15:51

A visszatérő technikai igazgató szerint a korábbi tulajdonosok „kiéheztették” az enstone-i csapatot, így a következő két évet azzal kell tölteniük, hogy újraépítik a személyi állományt és az infrastruktúrát is.

Feltűnően óvatosan jelölte ki az új Renault Sport Racing céljait az anyavállalat elnöke, Carlos Ghosn. A szerdán tartott csapatbemutatón a menedzsment több tagja is elismerte, hogy a közeljövőben nem számíthatnak sikerekre az F1-ben, de kijelentették, hosszabb távon a világbajnoki címet célozzák meg. Előtte viszont építkezniük kell, mert Bob Bell, az istállóhoz visszatérő technikai vezető szerint az előző tulajdonosai „kiéheztették” az enstone-i csapatot.

„Ez tavaly legalábbis így volt, de értem az okát, nem hibáztatom őket” – mondta Bell. „Visszaesett a létszám, csökkentek a dologi erőforrások, elmaradtak a karbantartások, és csökkent a gyártó eszközök, valamint a fékpadok kapacitása. Eddig nem volt lehetséges minden területet a legmagasabb szinten tartani, ezért rövid távon az a feladatunk, hogy Enstone-ban újraépítsük mindezt, és ismét alkalmassá tegyük a feladatra” – jelentette ki a brit szakember.

Ez még a tavalyi Lotus ideiglenes festésselForrás: AFP/Franck Fife

Bell korábban csapatfőnök is volt a Renault-nál, és tavaly ő vetette fel az autógyárnak, hogy vissza kellene vásárolniuk az istállót. Úgy vélte, az infrastruktúra szempontjából az enstone-i volt a legjobb eladó csapat, és a bemutatón is kijelentette: „A szervezeti felépítés alapvetően rendben van, és az emberek közötti remek összetartásra lehet alapozni.” Bell becslése szerint két évre lesz szükség ahhoz, hogy ismét győzelmekre képes autót építsenek.

„Az idei és a 2017-es évet ki kell várnunk, mielőtt olyan szintre jutunk, hogy valós lehetőség legyen megküzdeni a legjobb három helyért” – közölte. „Nem fogjuk belehajszolni magunkat ebbe. A jelenlegi helyzetünkben felvállaljuk, hogy a Renault hosszú távra rendezkedik be. Amikor új embereket kezdünk majd felvenni, akkor sem feltétlenül azokkal fogunk megállapodni, akikkel elsőként találkozunk.”

A világbajnok Renault-k akkor is Enstone-ban maradtak, amikor Lotus néven futottakForrás: Lotus F1 Team

„Megpróbáljuk a legjobbakat kiválasztani, és ha várnunk kell rájuk, akkor várni fogunk. Az idei évet a helyzetünk megszilárdítása jellemzi, és a jövő szempontjából néhány nagyon fontos építőkockát is a helyére teszünk” – magyarázta. „Jövőre nyilvánvalóan előre akarunk lépni a lehetőségünk és a teljesítményünk terén is. 2018-ban aztán egy valóban hiteles célt kell kitűznünk magunk elé, és olyan formában kell lennünk, hogy bizonyítsuk, a Renault visszatért, és újra komoly ellenféllé vált.”

A Renault Sport Racing bemutatóján Cyril Abiteboul elismerte, hogy a feketére festett autó valójában egy tavalyi Lotus volt, de a Renault RS16-os is átment már a törésteszten, így Barcelonában már azzal lépnek majd pályára, a szerdán látott fekete fényezéssel. Melbourne-re viszont új ruhát kaphat az autó, és visszanyerheti a gyártó hagyományos, több sárga színt tartalmazó megjelenését. Az új színösszeállítás leleplezése nem sokkal az Ausztrál Nagydíj előtt várható.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!