Vágólapra másolva!
Kevin Magnussen jelentkezett náluk még tavaly, versenyzői szerződés lett belőle. Bár egy évet kihagyott, úgy érzi, nem rozsdásodott be annyira, hogy nehezen vegye fel újra a ritmust. A Renault guyancourt-i bemutatóján beszélgettünk vele.

Kevin Magnussen pályafutása két évvel ezelőtt szenzációsan indult a McLarennel: első F1-es versenyén, a 2014-es Ausztrál Nagydíjon mindjárt felállhatott a dobogóra. Édesapja, Jan, akinek 24 futamot felölelő karrierje alatt ez soha nem sikerült, könnyes szemmel nézte a tévében, ahogy a fia pezsgőt locsol a melbourne-i dobogón. Ám egész évben ez maradt a csúcspont, s miután Fernando Alonso 2015-től hozzájuk igazolt, a McLarennél hosszas mérlegelés után úgy határoztak, az új Honda-korszakban a fiatal Magnussen helyett inkább a rutinos Jenson Buttonnal hosszabbítanak.

Kevin Magnussen az első nagydíján érte el a legjobb eredményét Forrás: AFP/Saeed Khan

Új csapattársa, Jolyon Palmer szerint

Ebben lehet valami, a lényegen viszont nem változtat: Magnussen tavaly a kispadra szorult, és az idénynyitót leszámítva, ahol a sérült Alonsót kellett helyettesítenie (s ahol motorhiba miatt el sem tudott rajtolni), a partvonalról kellett végignéznie a csapat egyébként nem túl eredményes ténykedését. Habár ez minden versenyző rémálma, ő utólag úgy érzi, nem volt haszontalan.

„A tavalyi év nehéz volt, másfelől viszont sok tapasztalatot gyűjtöttem, amire nem lett volna lehetőségem, ha versenyzek. Hozzásegített, hogy felnőjek" – mondta a Renault új csapatának bemutatóján, a guyancourt-i Technocentre-ban.

Ez klisének hangzik, mégis nagyon igaz."

„Teljesen máshogy érzem magam, mint 24 hónappal ezelőtt, amikor az első versenyemre készültem. A nyomás és a lelkesedés ugyanúgy megvan, sőt még jobban, mert mindkettő tovább nőtt, amíg a kispadon ültem. De alig várom Ausztráliát, a barcelonai tesztelést, és persze azt, hogy elkezdhessek együtt dolgozni a csapattal."

A McLaren végül nem túl ízlésesen múlt október 23-án, azaz

pont a születésnapján, emailben szakított Magnussennel,

aki elé bevágott az istálló újabb felfedezettje, a GP2 bajnoki címét tavaly elhódító Stoffel Vandoorne. Ám még mindig csupán 23 éves, ezért úgy érzi, van ideje, megengedheti magának, hogy türelmes legyen – jóllehet, nem lehet biztos benne, hogy a 2016-ot bevallottan átmeneti évnek szánó Renault jövőre is hosszabbít vele. A cég elnöke, Carlos Ghosn már nem titkoltan szemet vetett Alonsóra.

Az új Renault csapat bemutatója Guyancourt-ban Forrás: Farkas Péter - Origo

Magnussen csapattársa, a már említett Palmer – egy érdekes egybeesés folytán szintén egy korábbi F1-es versenyző fia – újonc, még egyetlen nagydíjon sem állt rajthoz, ezért viszonylag kevés tapasztalata ellenére tulajdonképpen a dán lesz a Renault zászlóvivője. Tisztában van vele, hogy ez extra nyomással jár, de nem zavarja.

„Az a célom, hogy F1-es világbajnok legyek" – mondta. „Egész életemben erről álmodtam, és az a csodálatos, hogy úgy érzem, ezzel a csapattal megvalósíthatom. Már máskor is sikerült nekik, majdnem ugyanezzel a stábbal: 2002-ben megvették az enstone-i istállót, és három év múlva össze is jött. Nincs rá ok, amiért most ne sikerülhetne."

Nem vagyok berozsdásodva

Persze ő is tudja, hogy ez az idén még nem reális: azt is „óriásinak" tartaná, ha sikerülne felállnia a dobogóra egyszer. Amiatt viszont nem aggódik, hogy

több mint tizennégy hónapja nem versenyzett.

„Közben teszteltem más versenyautókat, DTM-est, LMP1-est. Az LMP1-es vezetése előtt hét hónapja nem ültem semmilyen versenyautóban, mégis úgy éreztem, minden rendben van. Úgyhogy szerintem nem lesz gond, nem rozsdásodtam be" – mondta Magnussen az Origo GPhírek-nek.

Fiatalok és tapasztalatlanok: Magnussen és Palmer Forrás: AFP/Franck Fife

A dán versenyző ezúttal szponzort is hozott magával a Renault-hoz egy milliárdos honfitársa, Anders Holch Povlsen által vezetett ruhamárka, a Jack and Jones révén, bár elődje, a menesztett Pastor Maldonado olajmillióival így sem versenyezhet. Kérdésünkre elárulta, hogy eredetileg ő maga jelentkezett be a Renault-nál.

írtam nekik egy emailt arról, hogy szabad vagyok. Ez akkor történt, amikor tavaly kiderült, hogy tényleg megvehetik a Lotust" – mesélte. „Aztán egy kis időre megrekedt a dolog, de a múlt hónapban újra felmerült a lehetőség, és örülök, hogy így rendeződött."

Nem túlzás kijelenteni, hogy ez szó szerint megmentette Magnussen pályafutását: két év kimaradás után már a lehetetlennel határos lett volna visszakerülnie az F1 mezőnyébe. Kevesen kapnak második esélyt, amivel ő maga is tisztában van. Már csak élnie kell vele.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!