hirdetés

Hivatalos: Magnussen és Palmer indul Renault színeiben

2016.02.03. 14:31

A 2016-ban újjáéledő Renault gyári csapat autója egyelőre fekete. Az istálló versenyigazgatója az alsóbb géposztályokban mindent megnyerő Frederic Vasseur lett, veterán szakember is visszatér.

A Renault párizsi központjában tartott sajtótájékoztatón hivatalosan is megerősítették a sajtóban már nyílt titokként kezelt értesüléseket, amelyek szerint Pastor Maldonado helyét a McLarentől elküldött Kevin Magnussen veszi át, így a dán tehetség lesz az újonc Jolyon Palmer csapattársa. A franciák bemutatták az átmenetileg nagyrészt fekete festésű autójukat is, amellyel állításuk szerint a teszteken részt vesznek, bár az egyelőre inkább egy átszínezett Lotusnak tűnt.

Magnussen csaknem egy évnyi távollét után tér vissza az F1-be: a 23 esztendős dán pilóta számára nem maradt hely a McLarennél, pedig már pályafutása első F1-es futamán dobogóra állhatott, és a 2. helyen rangsorolták, majd 20 alkalomból 19-szer állt rajthoz, két esetben a 4. rajtkockából. Összesen 55 pontot gyűjtött a nem túl versenyképes McLaren-Mercedesszel, ami a 2014-es szezon összetett 11. helyéhez volt elegendő.

A Renault dizájnrészlege is dolgozott a külső megjelenésen, egyelőre ezt hozták össze, az autó előterében a pilóták és Carlos Ghosn

Forrás: Frederic Le Floc'h / DPPI Media/Frederic Le Floc'h

Bár eredményei egyelőre nem átütők, Magnussent a fiatal generáció egyik legtehetségesebb tagjának tartják, aki megérdemel egy második esélyt. Ezt most meg is kapja, mivel az újonc Jolyon Palmer mellett várhatóan neki kell majd vezetnie a Renault alakulatát. A 30-as számmal induló Palmer 2014-ben megnyerte a GP2-es bajnokságot, tavaly pedig rendszeresen részt vett a pénteki első szabadedzéseken a Haashoz távozó Romain Grosjean helyén.

Tartalékpilótának a korábban Max Verstappent is legyőző ifjú francia versenyzőt, Esteban Ocont nevezték ki, aki a Mercedes tehetségkutató programjának is tagja. Ocon 2014-ben megnyerte az F3-as Európa-bajnokságot, tavaly pedig a GP3-ban is győzött. A pilóták nem kaptak szót a sajtótájékoztató irányított szakasza során, mindössze az autó leleplezésében segédkeztek az istálló menedzsmentje számára, majd az új versenyigazgató sorolta fel főbb eredményeiket.

Több egy F1-es csapatnál

A francia autógyártó az előző szezon végén döntött úgy, hogy visszavásárolja korábbi istállóját, és ismét önállóan vesz részt az F1-ben, de TAG-Heuer márkanév alatt az idén még a Red Bullnak is szállítanak motorokat. A gyár figyelmének középpontjában viszont saját csapata áll, amellyel Carlos Ghosn, a vállalatcsoport ügyvezetője szerint három éven belül dobogóra kell eljutniuk. A vállalatnak viszont ennél átfogóbb tervei vannak, és ennek az F1-es csapat csupán egy része.

Létrehozták az Enstone-ban és Viry-ben egyaránt működő Renault Sport Racing nevű szervezetet, ami összefogja a márka összes versenyprogramját, beleértve az F1-et, a Formula E-t, a különböző Formula Renault kategóriákat, és az ügyfélcsapatok támogatását is. Renault Sport Cars néven létrejön a Renault Sport Technologies jogutódja, ennek feladata az utcai sportautók népszerűsítése és értékesítése lesz. A vállalat tehetségkutató programot is indít, ennek tagja a tavalyi WSR-bajnok Oliver Rowland, valamint a Formula Renault 2.0-ból érkező Jack Aitken, Louis Delétraz és Kevin Jörg.

Így fest a Renault RS16

Forrás: Renault

A Renault Sport Racing menedzsmentjének élén Cyril Abiteboul áll ügyvezető igazgatóként, a versenyigazgatói posztot pedig Frederic „Fred” Vasseur kapta, aki a GP2-ben és más kategóriákban, köztük a DTM-ben is szereplő ART GP társalapítója. A 46 esztendős francia korábban olyan tehetségekkel dolgozott együtt, mint Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Valtteri Bottas, Nico Rosberg vagy Jules Bianchi. Bár F1-es tapasztalata nincs, Franciaországban nagyra tartják az eredményeit.

A sportrészleg technikai vezetője Bob Bell lett, aki hasonló minőségben dolgozott korábban a Mercedesnél, és rövid ideig a Renault csapatfőnöke is volt, miután hosszú éveket töltött különböző feladatköröket ellátva az enstone-i istállónál. Nem esett viszont szó Alain Prostról, akit továbbra is csak a Formula E csapattal kapcsolatban említettek, bár kiemelték, hogy meghosszabbították az e.DAMS-szal kötött szerződésüket, és a márka továbbra is elkötelezett a sorozat iránt.

Jutott hely a partnereknek is

A Renault menedzsmentje többször is hangoztatta, hogy rendelkeznek az erőforrásokkal, személyi és tárgyi feltételekkel ahhoz, hogy sikeresek legyenek, és a sportsikerek mellett nagy hangsúlyt fektetnek a technológia transzferre, valamint a márka ismertségének és az értékesítési eredmények növelésére. Ennek jegyében több szponzorra és partnerre is számíthatnak, köztük az Infinitire is, ami tavaly még a Red Bull autóin jelent meg.

A konszernhez tartozó prémium kategóriás gyártó logói feltűntek a versenyautón, és a pilóták öltözetén is, és Abiteboul elmondása szerint az energia-visszanyerő rendszerek fejlesztésében vesznek majd részt azzal a céllal, hogy az F1-ben elsajátított tudás hamarosan a jövő utcai autóiban is megjelenhessen. Az Infiniti mellett a Renault hagyományos partnere, a Total, valamint a Microsoft, az EMC és a csapatot korábban tulajdonló Genii is megmaradt a támogatók között.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

    Ajánlat
    Ajánlat
    Ajánlat
    hirdetés
    hirdetés
    hirdetés