Pirelli: Räikkönen nem volt elégedetlen az esőgumikkal

Forma-1, Kimi Räikkönen, Ferrari, Paul Ricard, Pirelli gumiteszt, eső
LE CASTELLET (FRANCIA) - 25/01/2016 © FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)
Vágólapra másolva!
Esőgumikat teszteltek a csapatok a héten, de a száraz pályára való abroncsokat érintő szabályok is alaposan megváltoznak, ezért a gyártó szeretné segíteni a közönség eligazodását is.

A motorszabályok mellett a gumik kapják a legtöbb kritikát az F1-ben a pilótáktól és a közönségtől egyaránt. A versenyek színvonalának javítása, és az elégedettség növelése érdekében a Pirelli az idén már háromféle, száraz pályára való gumit kínál majd a csapatoknak, ettől azt várják, hogy nagyobb eltérések lehetnek a versenyzők számára kidolgozott taktikák terén, ami izgalmasabb futamokat hozhat. A gyártó viszont aggódik, hogy a közönség tudja-e majd követni az eseményeket.

„Együttműködünk a FOM-mal, hogy élőben szolgáltathassunk információt a versenyek alatt, így minden néző megértheti majd, hogy mi fog történni” – idézte a Motorsport.com a Pirelli képviselőjét, Mario Isolát. „Szerintem a sajtó számára is hasznos, ha átláthatóvá tesszük a stratégiát. Az új szabályok révén nem csak három keveréket biztosítunk a csapatoknak, de ők dönthetik el a tíz szett összetételét is. Remélem, különböző taktikákat látunk majd, és izgalmasabbak lesznek a futamok.”

Esőgumikat tesztelt a mezőny a héten, de a száraz pályára való abroncsokat érintő szabályok változtak meg alaposan Forrás: © FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA

Isola szerint ehhez viszont szükséges tudni, hogy az adott pilóta számára milyen gumik állnak rendelkezésre a bokszban, és most arról egyeztetnek a FOM-mal, hogy ezt milyen formában tudják megmutatni a közönségnek, gyaníthatóan a TV közvetítés és az élő időmérés részeként. A Pirelli azt is elárulta, hogy hajlandók hallgatni a versenyzők kritikáira, és a jövőben tartósabb gumikat készíthetnek, ha a világbajnokság illetékesei erre kérik őket.

„Mindig is ahhoz igazodtunk, amit az F1 kért tőlünk” – mondta Isola. „Ez egy újabb fejlesztési cél lehet a jövőben. Ez attól függ, hogy hosszabb távon használható vagy gyorsan elkopó gumik gyártására kell berendezkednünk. Több, mint 180 bajnokságban szolgálunk ki különböző igényeket. A GP2-ben például fontos kikötés a gyors kopás, mert a promóter hasonlóságot szeretne a Forma-1-gyel. A GT-bajnokságokban pedig elvárják, hogy a gumik két etapot is kibírjanak” – magyarázta.

Räikkönen véleménye nem lepte meg

A Pirelli képviselője kitért arra is, hogy Kimi Räikkönen szerint az új esőgumik egyelőre nem jobbak a tavalyi változatoknál. „Különböző prototípusokat próbált ki, teljesen esős körülmények között” – jegyezte meg Isola. „Úgy tudom, nem volt elégedetlen, nem is talált jelentős különbségeket, de ez nem okozott meglepetést. A célunk az volt, hogy találjunk egy prototípust, ami az igazán nedves pályán az eddigieknél egy kicsivel jobban működik.”

Az olasz szakember az adatok kiértékelése előtt nem tudta megmondani, mennyire váltak be az új fejlesztéseik, de kijelentette: „Bizakodók vagyunk, hogy akadnak pozitívumok a kipróbált prototípusok között” és hozzátette, hogy a szezon során „amilyen gyorsan csak lehet” bevetik a Franciaországban is kipróbált abroncsok alapján elkészülő új esőgumikat, amennyiben azok előrelépést jelentenek a tavaly használtakhoz képest.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!