Az F1-ben jellemző költségtételek mellett ez persze nem túl nagy összeg, de minden bizonnyal elkerülhető lett volna a büntetés. Különösen ironikus a helyzet, mivel a kitzbüheli akció a Red Bull saját márkája mellett a spielbergi Osztrák Nagydíjat is népszerűsítette, amely az energiaital-gyártó termékeinek ismertsége mellett a térség idegenforgalmát és egyéb bevételi lehetőségeit is fellendíti.
A havas rendezvény a hírverés mellett arra is jó alkalmat adott, hogy ízelítőt nyújtson a Red Bull új partnereinek megjelenéséről. Bár a 2011-es autót még „bevallottan” a Renault motorja hajtotta, a karosszériaelemen már az idei névadó, a TAG Heuer logója is feltűnt, Verstappen pedig a Puma által készített overallt hordta. A tavalyi év végén távozó Infiniti helyén az Osztrák Nagydíjat reklámozták, de ez minden bizonnyal túl értékes felület ahhoz, hogy a hirdetés a futamokon is látható maradjon.