Vágólapra másolva!
Annak idején ők követelték ki a bevezetésüket, de mostanra már nincsenek meggyőződve arról, hogy megfelelőek az F1-hez. Azért radikális változást nem akarnak.

Eredetileg éppen a Renault ragaszkodott a leginkább a régi 2,4-literes, V8-as szívómotorokat tavalyelőtt leváltó hibrid turbók bevezetéséhez, olyannyira, hogy még a sportból való kiszállással is fenyegetőztek, amennyiben nem kerül rá sor. A kihívást azonban alulbecsülték, így ők tudtak a legkevésbé alkalmazkodni az új szabályrendszerhez.

Ráadásul az elmúlt két évben amúgy is sok bírálat érte az új motorokat a vérszegény hang, valamint a túl magas költségek miatt, ezért a gyártók január 15-ig kaptak haladékot, hogy kidolgozzanak egy általuk is elfogadhatónak tartott alternatívát. Ha erre nem képesek, akkor Bernie Ecclestone és az FIA mégis zöld utat adhat az egyszerűsített, olcsó ügyfélmotorok bevezetésének.

Már Abiteboul sem tartana ki a jelenlegi motorszabályok mellett Forrás: Getty Images/Red Bull Content Pool/Mark Thompson

Az F1-ben az idén újra gyári csapattal induló Renault ügyvezetője, Cyril Abiteboul elismerte, hogy mostanra már ők is úgy érzik, a jelenlegi szabályokon változtatni kell, ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a hibrid jelleg az autóipari trendek miatt nekik ugyanolyan fontos, mint a riválisaiknak, ezért azt meg kell tartani.

„Nem vagyok teljesen meggyőződve arról, hogy a motorszabályok tökéletesen megfelelnek a modern F1 elvárásainak és céljainak" – idézi Abiteboult a Motorsport.com. „A showról, a fejlesztési és előállítási költségekről, az ügyfélcsapatoknak megszabott vételárról, a hangról, a javíthatóságról meg a többiről beszélek."

„És akkor még ott vannak a sportszabályok is, mint a zsetonrendszer vagy büntetések, amelyek rendkívül bonyolultak. Nem hiszem, hogy ragyogó szabályzatunk van."

Abiteboul hozzátette, hogy

a Renault ezért nyitott a változtatásokra, de nem feltétlenül a radikálisokra.

„Amikor valami teljesen újat találunk ki, amit a korábbiakhoz képest nagy áttörésnek szánunk, nem feltétlenül járunk sikerrel" – utalt a Forma-1-ben az elmúlt évek során rendszeressé vált szabálymódosításokra.

Azoknak nagyon nehéz előre felmérni a következményeit."

Az eredeti tervek szerint az 1,6-literes, V6-os hibrid turbók legalább 2020-ig maradnának szolgálatban.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!