Vágólapra másolva!
A legelső világbajnokságot uraló gyártó visszatérésének lehetőségéről a Fiat-Chrysler elnöke beszélt. Az új utcai modelljük népszerűsítéséhez jó terepet kínálna a Forma-1.

A Ferrari elnöke – aki egyben a Fiat-Chrysler konszern vezére is – megpendítette egy klasszikus név felbukkanásának lehetőségét a Forma-1-ben, méghozzá az Alfa Romeóét. Sergio Marchionne Milánóban, a Ferrari tőzsdei bevezetésén arról beszélt, hogy a legelső világbajnokságot uraló, a Fiat-Chrysler csoporthoz tartozó gyártó esetleg visszatérhet az F1-be.

"Ez kétségtelenül lehetséges. Hogy miként, azt még át kell gondolni. Nehéz lenne visszatérni az Alfa Romeónak egy másik csapat támogatása nélkül" - mondta. "Jelenleg az új Giuliára koncentrálunk,

Fangio az 1950-es Belga Nagydíjon, egy Alfa Romeo volánja mögött Forrás: AFP

Marchionne reméli, hogy az autógyártók hamarosan ismét kedvet kapnak az F1-es részvételhez. "Szerintem a németek rosszul tették, hogy kiszálltak 2008-2009 táján" - utalt a BMW-re, bár a Toyota és a Honda is akkoriban távozott a sportból. "Én az összes gyártót arra próbálom buzdítani, hogy szálljanak be az F1-be."

Az Alfa Romeo valószínűleg nem önálló csapattal, hanem - ahogy Marchionne is célzott rá - valamelyik létező alakulat oldalán, például a Ferrari motorok átcímkézésével vehetne részt az F1-ben.

Az Alfa Romeo a Forma-1-ben

A legelső, 1950-es világbajnokságban az Indy500-at leszámítva csak Alfával nyertek futamot, a világbajnok Giuseppe Farina lett. A gyártó azonban a következő év végén kivonult az F1-ből.
Önálló csapattal 1979 közben tértek vissza, ám 1985 után a sikertelenség miatt ismét a távozás mellett döntöttek. Ebben az időszakban 1983 volt a legjobb évük, amikor Andrea de Cesaris két 2. helyének is köszönhetően hatodikként végeztek a konstruktőrök között.
Az Alfa Romeo motorszállítóként kicsit hosszabb ideig vett részt a Forma-1-ben; 1976-tól 1979-ig Bernie Ecclestone Brabhamjét, 1983-tól 1987-ig a kis Osellát látták el. 1970-ben és 1971-ben szintén versenyeztek a motorukkal.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!