Eldőlt, a Toro Rosso sem marad motor nélkül

Forma-1, Max Verstappen, Scuderia Toro Rosso, Belga Nagydíj
SPA, BELGIUM - AUGUST 23: Max Verstappen of Netherlands and Scuderia Toro Rosso drives ahead of Kimi Raikkonen of Finland and Ferrari during the Formula One Grand Prix of Belgium at Circuit de Spa-Francorchamps on August 23, 2015 in Spa, Belgium. (Photo by Lars Baron/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20150823-00203 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Az idei Ferrari erőforrásokat építi be 2016-os autóiba a Toro Rosso, erősítette meg a csapat és a gyártó is. Azt remélik, hogy így is jobban járnak, mintha maradtak volna a Renault motorjainál.

Miután a Red Bull bejelentette, hogy TAG-Heuer néven jövőre is Renault motorokat használnak, a franciák pedig elkötelezték magukat a Lotus visszavásárlása mellett, a Toro Rosso sorsa maradt az egyetlen kérdőjel a 2016-os erőforrás-piacon. Pénteken viszont ennek az ügynek a végére is pont került, mivel az olasz istálló megerősítette, hogy a 2016-os szezont a Ferrari 2015-ös motorjának legutolsó változatával teljesítik.

„Nagyszerű újra a Ferrarival dolgozni” – nyilatkozta Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke. „Gyümölcsöző kapcsolatot ápoltunk a múltban, és biztos vagyok abban, hogy most sem tart majd sokáig, hogy jól együttműködjünk. Kevés időnk lesz előkészülni az első tesztre, de az embereink képesek erre, és magabiztosan állíthatom, hogy jövőre versenyképes csomagunk lesz. Állunk 2016 elébe!” – jelentette ki az osztrák.

Az idei Ferrari motort kapja meg a Toro Rosso Forrás: Getty Images/Lars Baron

A Toro Rosso a Ferrari által Monzában bevetett motorváltozatot kapja meg, amit a gyári csapaton kívül senki sem próbálhatott ki. Ez az eredmények alapján egyértelműen jobb választás az idei Renault erőforrásnál, de a franciák jövőre nagy erőfeszítésekre készülnek, és a Scuderia mellett a Haas és a Sauber is a legfrissebb olasz motorral áll majd rajthoz. Carlos Sainz ennek ellenére is optimista maradt.

„Talán több lóerővel gazdálkodhatunk majd” – mondta még a bejelentés előtt. „Eléggé elkeserítő, amikor a többiek faképnél hagynak minket. A mostani helyzetnél csak jobb jöhet, és teljes a bizalmam abban, hogy a Toro Rosso előre tud lépni a megbízhatóság, a bokszmunka és a tapadás terén is. Jó esélyünk van jövőre” – nyilatkozta a spanyol pilóta, akit Max Verstappenhez hasonlóan jövőre is megtartanak a csapatnál.

Egy ideje már biztos volt

A megállapodás már régóta váratott magára, ennek oka elsősorban az volt, hogy a csapat és a gyártó kénytelen volt megvárni az FIA engedélyét, ami csak a héten érkezett meg. „Igen, mindent tisztáztunk, csak várnunk kellett, amíg le is zárhattuk az ügyletet” – nyilatkozta Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a Speed Weeknek. Marko azt is megerősítette, hogy elégedettek versenyzőpárosukkal, így nem merült fel, hogy változtassanak a felálláson.

„Túlszárnyalták az elvárásokat, nagyon meg vagyunk elégedve velük” – nyilatkozta a GPUpdate.net-nek Abu-Dzabiban. „A legjobb hír, hogy felívelő pályán vannak, az időmérőkön és a futamokon egyaránt” – magyarázta. Kevesebb kieséssel, és az ideinél több lóerővel a Toro Rosso jövőre meglepetést is okozhat: máig a kisebbik olasz istálló az egyetlen, ami a Ferrari ügyfeleként futamot tudott nyerni Sebastian Vettel győzelme révén az esős Olasz Nagydíjon 2008-ban.

Csapatok és motorszállítóik 2016-ban

Mercedes
Ferrari
Williams-Mercedes
Red Bull-TAG Heuer (Renault)
Force India-Mercedes*
Renault
Toro Rosso-Ferrari (2015-ös motor)
Sauber-Ferrari
McLaren-Honda
Manor-Mercedes*
Haas-Ferrari

* A csapatok neve egyelőre nem végleges. A Force India jövőre Aston Martin néven indulhat, és várhatóan a Manor-Marussia név is változni fog a 2016-os szezon kezdete előtt.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!