Az FIA eleget tett a Mercedes kérésének, és vasárnap több kiskaput bezárva tisztázták az együttműködésre vonatkozó szabályokat. A németek elégedettek voltak a szövetség válaszával, és újra rámutattak, hogy a kérésük nem a Ferrari ellen irányult. A jövőben ők is tervezik, hogy hasonló megállapodást kötnek az egyik partnercsapatukkal, ezért szerették volna tudni, milyen alkatrészeket szállíthatnak nekik, és meddig terjedhet az együttműködésük. Elsősorban amiatt aggódtak, hogy a Ferrari a Haasnak kiutalt időben valójában a saját autóján végez szélcsatorna-teszteket.
Nem gondolom, hogy a Ferrari megszegte volna a szabályokat a tevékenységével"
- mondta az istálló főnöke, Toto Wolff. "A Ferrari és a Haas jól értelmezte az előírásokat. De nem is arról volt szó, hogy a múltbeli eseményeket tisztázzuk, csak a jövőre nézve szerettünk volna biztos információkat szerezni."
Wolff hozzátette, a Mercedes elsősorban a saját jövőbeni tervei miatt kérte a szabályok pontosítását, de az összes csapat számára hasznos lehet, hogy tisztábban látják az előírásokat. Miután meggyőződött arról, hogy a Ferrari szabályosan dolgozik,
azt sem bánja, ha előnyt kovácsolnak a Haasszal kötött együttműködésből.
"Ez a sport pontosan arról szól, hogy előnyhöz kell jutni. Ha nekik ez a szabályok legális értelmezésével sikerül, akkor megérdemlik" - jelentette ki.
Az osztrák elárulta, a jövőben az egyik ügyfélcsapatukkal - a Williamsszel, a Force Indiával vagy a Manorral - szeretnének hasonlóan együttműködni. "Az aerodinamikai fejlesztéseink optimalizálása érdekében gondolkoztunk hasonló partnerkapcsolaton néhány csapattal, akikkel motorszállítói szerződésünk van. A szabályok nem voltak teljesen egyértelműek, bizonyos területeken homályosan és kétértelműen fogalmazták meg őket" - magyarázta. "Ezért világos, nyitott kommunikáció útján kértünk útmutatást az FIA-tól."