Vágólapra másolva!
Korábban azzal vádolták őket, hogy távirányítják a versenyzőiket, ezért Abu-Dzabiban beleegyeztek az alternatív stratégiába. Hamilton utólag máshogy döntött volna.

A Mercedest sokan kritizálták a Brazil Nagydíj után, amiért nem engedték meg Lewis Hamiltonnak, hogy alternatív stratégiával próbáljon a versenyt vezető csapattársa, Nico Rosberg elé kerülni. A csapat főnöke, Toto Wolff akkor azzal magyarázta a döntést, hogy a Hamilton által kért stratégia egyértelműen rosszabb lett volna, ráadásul már 2013 elején megegyeztek az egyenlő bánásmódról, amibe az azonos bokszstratégia is beletartozik.

Hamilton két héttel később, Abu-Dzabiban mégis más taktikával próbálkozott, mint Rosberg: a középső etapját elnyújtotta, a verseny utolsó szakaszában pedig a frissebb gumikon próbált támadni. A kiállása utáni 12,7 másodperces hátránya azonban túl nagynak bizonyult, és nem tudta utolérni Rosberget.

Brazíliában nem engedték alternatív stratégiára átállni Hamiltont Forrás: Daimler

"Kritizáltak minket, amiért túlzott mértékben, távirányítóval vezéreltük őket a legutóbbi versenyen" - nyilatkozta Wolff. "Most két stratégia is működhetett volna, ezért

Hamiltonnak az elnyújtott etap végén újra döntenie kellett, ezúttal arról, hogy a lágy vagy a szuperlágy gumikat rakják-e fel az autójára. A brit nem tudott választani, ezért az istálló a lágy keveréket rakta fel az autójára, mert szuperlágyakból már csak egy használt szett maradt, és félő volt, hogy az nem bírja ki a verseny végéig.
"Az első etapban láthattuk, hogy a gumik megtankolt autó esetében 8-9 kört bírtak" - magyarázta. "A verseny végén még 15 kör lett volna hátra. Elhasználódhattak volna, és akkor rosszabb eredménnyel zárunk."

Legalább megpróbálták

Wolff szerint az eredménytől függetlenül megérte próbálkozni az alternatív stratégiával, bár Hamilton a verseny után nem teljesen értette, mi volt vele a céljuk. Ő utólag azt bánta, hogy nem próbálkozott meg az egykiállásos taktikával. Szerinte így lett volna esélye a győzelemre, ha a középső etapjában jobban vigyáz a gumijaira.

"Utólag úgy gondolom, hogy Nico bokszkiállása után kicsit vissza kellett volna vennem a tempóból, akkor tovább bírták volna az abroncsaim" - mondta. "Az etap végén még rendben voltak, ezért tényleg úgy éreztem, hogy a leintésig tudom használni őket. Mivel ez mégsem működött, rossz döntésnek bizonyult, hogy sokáig kint maradtam. De legalább megpróbáltuk, és igyekeztem a legtöbbet kihozni ebből a taktikából."

Hamilton a legutóbbi három versenyen alulmaradt Rosberggel szemben, de szerinte

kettejük közül ő kezdi meg boldogabban a téli szünetet,

mert "világbajnoknak lenni sokkal jobban hangzik, mint futamot nyerni." Igaz, elismerte: örül, hogy vége az idénynek, "így végre tényleg kiélvezhetjük a sikert."

Azt ígéri, a következő idényben keményen hajt majd a 44. győzelméért. "Már az eddigi sikereimmel is elégedett vagyok, de természetesen mindig többet szeretnék nyerni" - mondta.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!