Vágólapra másolva!
Az FIA már a hétvégi Abu Dzabi Nagydíjon is zéró toleranciát hirdetett a pályaelhagyás miatt, és közben egy rendszert is fejleszteni kezdtek, ami a jövőben nagyobb szigort hozhat.

Régóta problémát okoz az FIA számára, hogy betartassák a versenyzőkkel a pályák határait, főleg az aszfaltozott bukóterek elterjedése óta. Ez a sportszerűség mellett biztonsági aggályokat is felvet, hiszen a pályák szélén gyakoribbak a törmelékek, de a pilótákat ettől függetlenül folyamatosan fegyelmezni kell, ha lehetőség van az aszfaltcsíkok kiszélesítésére vagy a kanyarok levágására. Az FIA változtatni szeretne ezen.

„A pályák határait sportszakmai szempontból könnyű betartatni” – nyilatkozta Laurent Mekies, az FIA biztonsági igazgatója. „Magasabb kerékvetőket kell letenni, és senki sem fog átmenni rajtuk, de ez biztonsági aggályokat is felvet, amikor az autók nekimennek. Ezért a rázókövek egyre keskenyebbek és alacsonyabbak lesznek, így több gondot okoz a pályák határainak ellenőrzése. Megnézzük, hogy új kerékvetők és elektronikus eszközök kombinációjával segíthetünk-e ezen.”

Abu-Dzabiban könnyű levágni a kanyarokat és kiszélesíteni a pályát Forrás: AFP

Az ismert F1-es blogger, James Allen szerint egy új, biztonságosabb rázókő tesztelése már folyamatban van, addig viszont továbbra is a sportfelügyelők dolga lesz, hogy megköveteljék a versenyzőktől a határok betartását. Charlie Whiting értesítette is a csapatokat, hogy minden pilótát azonnal vizsgálni kezdenek, aki Abu Dhabiban a 6-os, 9-es és 12-es kanyarokban feltételezett előnyszerzés miatt elhagyja a pályát.

Whiting azt is leszögezte, hogy azokat a pilótákat is megbüntethetik, akik védekezés közben vágják le 8-as kanyart, és a korábbinál nagyobb előnnyel térnek vissza a pályára, függetlenül attól, hogy ebben a DRS-nek szerepe van-e vagy sem. Azok a versenyzők, akik pályaelhagyás révén kerülnek DRS távolságba, nem használhatják ki a csökkentett leszorítóerő előnyét. Ha mégis megpróbálják, ugyanúgy feljelentik őket a sportfelügyelőknél jogosulatlan előnyszerzés miatt.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!